welke rijbewijs voor quad ? tegengehouden door politie

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: welke rijbewijs voor quad ? tegengehouden door politie

#16 , 05 jul 2013 18:42

Als ik het hier allemaal lees kan ik daar uit besluiten dat men naar het examencentra kan gaan voor je rijbewijs B met een Quad !

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra

#17 , 05 jul 2013 19:06

Voldoet die quad dan aan volgende voorwaarden ? :lol:
- 4 wielen en ten minste 3 plaatsen;
- een L-teken (enkel in het kader van een vrije begeleiding);
- een cabine;
- veiligheidsgordels;
- hoofdsteunen vooraan (indien er hoofdsteunen achteraan aanwezig zijn in het voertuig, mogen deze niet worden verwijderd vóór het starten van het praktijkexamen).
- Het voertuig moet een snelheid van 100 km/u kunnen bereiken op horizontale weg.

Voor een kandidaat, houder van een voorlopig rijbewijs 36 maanden dient het examenvoertuig uitgerust te zijn met een tweede achteruitkijkspiegel binnenin het voertuig. De oorspronkelijk aangebrachte spiegeltjes die zich achteraan op de zonneklep bevinden, worden niet aanvaard. Indien het gaat om een voertuig met gesloten koetswerk, moet het voertuig voorzien zijn van 2 rechterbuitenspiegels (één voor de kandidaat en één voor de begeleider)
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

TDI1500
Topic Starter

#18 , 06 jul 2013 01:12

hallo !

wat is eigenlijk het verschil tussen dat mijn quad motorpapieren heeft of landbouwpapieren of bedrijfsmateiraal ?

ik hem namelijk bedrijfsmat.

voordelen nadelen ?

Reclame

TDI1500
Topic Starter

#19 , 09 jul 2013 23:40

ik heb vandaag een brief gekregen van hun,
er stond in dat ik tijdens de controle geen inschrijvingsbewijs kon voorleggen.
dit klopt dus niet echt..

ik heb een papieren van mijn verzekeraar gekregen daar staat op.
HET HUIDIG VERZEKERDE VOERTUIG (dus mijn vepsa) is buiten gebruik en word tijdelijk vervangen door het voertuig

Merk yamaha
chassinr ....

gelieve hiervan akte te nemen.
mvg ... verzekeraar
De datum van deze papier van de verzekrng was een week voor de controle geldig

en heb ook het reglement gekregen van de verzekering en daar staat duidelijk dat ik een mijn voertuig mag vervangen door een andere gedurende 30 dagen.

wat zou ik morgen gaan vertellen op het bureau ?

Franciscus

#20 , 09 jul 2013 23:59

En waar staat uw vespa?

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 91-hs1afd2" onclick="window.open(this.href);return false;
En staat in de wetgeving dat een papiertje van de verzekering volstaat?

TDI1500
Topic Starter

#21 , 10 jul 2013 01:09

de vespa is in herstelling

staat duidelijk in reglement van mijn verzekring dat ik een vervang voertuig mag gebruiken

bartvdv

#22 , 10 jul 2013 08:35

Maar dan moet dat vervangvoertuig wel over alle nodige papieren beschikken, dus ook het inschrijvingsbewijs van dat vervangvoertuig moet in orde zijn.

lohabra

#23 , 10 jul 2013 11:27

De datum van deze papier van de verzekrng was een week voor de controle geldig
En op het tijdstip van de controle dus niet meer geldig, of hoe moet ik dit begrijpen? En ik volg idd ook Fransiscus. Waar in de wetgeving staat er dat een papiertje van uw verzekeraar zou volstaan?

TDI1500
Topic Starter

#24 , 10 jul 2013 13:48

niet enkel dat papiertje, maar dat papiertje met alle andere papieren dus verzkring van vespa enz

Maar dan moet dat vervangvoertuig wel over alle nodige papieren beschikken, dus ook het inschrijvingsbewijs van dat vervangvoertuig moet in orde zijn.

bedoel je dat ik een andere inschrijvingsbewijs voor de quad moest hebben met die nummerplaat van de vespa ?

Franciscus

#25 , 10 jul 2013 14:03

Klopt het dan dat uw quad blijkbaar nog niet/nooit ingeschreven is geweest?

Als u met een ander voertuig rijdt moet DAT voertuig uiteraard ook voldoen aan alle voorwaarden

TDI1500
Topic Starter

#26 , 10 jul 2013 14:50

quad was wel al ingeschreven door de vorige eigenaar, dus ik had het vorige inschrijvingsbewijs met nummerplaat van vorige eigenaar.

Franciscus

#27 , 10 jul 2013 14:57

Maar DIE nummerplaat hangt ondertussen wel op een ander voertuig?
En uiteraard hebt u het GEPERFOREERDE oude inschrijvingsboekje van de vorige eigenaar maar DAT is geen enkel bewijs van inschrijving voor u.

lohabra

#28 , 10 jul 2013 15:30

Waarvoor heb je nu eigenlijk precies een PV gekregen? Omdat je dat voertuig zogezegd niet mocht besturen met een rijbewijs B (je oorspronkelijke vraag), of omdat de papieren niet in orde waren? Of beide?

TDI1500
Topic Starter

#29 , 11 jul 2013 20:50

voor beide, ben gisteren naar het bureau geweest.
ze heeft me gezegt sorry ze heeft zich vergist ik mocht er wel mee rijden..

ze heeft een pv opgesteld en naar het parket gestuurd ( omdat ik zogezegt niet verzekerd was )

maar ik had toch een papieren van de verzekering enz maar dat was niets waard zegt ze..

hopelijk dat het parket het niet erg opneemt. anders kan ik mijn verzekering aanklagen daarvoor

TDI1500
Topic Starter

#30 , 18 jul 2013 14:16

Heb vandaag een brief gekregen, overtreding eerste graad, rijden zonder inschrijvingsbewijs.
Rond hoeveel zou de boete liggen ongeveer ?

Terug naar “Actuele Thema's”