Hallo
ik heb een vraag over mijn autoverzekering.
Ik werk regelmatig op verplaatsing en gebruik daar dan mijn auto voor. Dit wist ik bij aanvang van het contract.
Echter, er was me ook verteld dat het werk een verzekering had die alles dekte voor dienstverplaatsingen (mondelinge info), wat achteraf niet bleek te kloppen.
Op de dagen dat ik niet op verplaatsing moet, kom ik met de bus.
De dagen waarop ik wel mijn wagen nodig heb, kom ik uiteraard met de auto naar het werk.
Soms vertrek ik dan direct van thuis uit naar de locatie, soms rij ik eerst naar het werk en ga ik in de loop van de dag op locatie werken.
Nu hebben wij een verzekering voor dienstverplaatsingen, waarop een franchise zit.
Zo is het al voorgevallen dat iemand op mijn auto reed terwijl die geparkeerd stond (ergens op straat, toen ik op locatie was), ik weet natuurlijk niet wie het geweest is. Resultaat? Geen vergoeding.
En toen ik op de parking stond, iemand met zijn deur tegen mijn deur geslaan, weet niet wie, ook geen vergoeding.
Als ik in fout ben tijdens een dienstverplaatsing, moet ik zelf voor de kosten opdraaien. Mag dit?
Is dit wettelijk? Zijn zij niet verplicht om een omnium verzekering te hebben voor dienstverplaatsing?
Als ik in fout ben tijdens dienstverplaatsing, moet ik dat toch niet betalen, ik rij toch voor het werk??
En hoe zit het dan met woon-werk op de dagen dat ik de auto later op de dag nodig heb voor een dienstverplaatsing?
er staat:
"Franchise
Per schadegeval verminderen wij de door ons verschuldigde vergoeding met een franchise waarvan het bedrag vermeld wordt in de bijzondere voorwaarden.
Per schadegeval passen wij een franchise toe.
In de volgende situaties geldt een specifieke franchise:
schadegeval zonder gekende tegenpartij tenzij uit procesverbaal blijkt dat er vluchtmisdrijf/vandalisme is, dan geldt de hiervoor vermelde franchise"
Alvast bedankt voor jullie hulp, moesten jullie nog vragen hebben voor mij, stel ze gerust