Hoe belastingen aangeven, zo voordelig mogelijk...

Spinneweb
Topic Starter

Hoe belastingen aangeven, zo voordelig mogelijk...

#1 , 29 jun 2013 23:51

Hallo

Wij zijn een gezin met 3 (4) kinderen. Ik ben gehuwd maar mijn echtgenote had al 2 kinderen uit haar vorige relaties. Voor haar dochter (13j) is er een vonnis waardoor ze om de 14 dagen een weekend naar haar vader gaat en ook de helften van de vakanties moet ze naar haar vader. Hij moet allimentatie betalen (all-in zegt hij steeds) van zo'n 110€. En voor haar zoon (9j) is er een co-ouderschap's vonnis maar zijn officiële adres (verkregen door gerechtsbrieven achter te houden) staat wel bij zijn vader. Deze moet 1/2 kindergeld aan mijn echtgenote.

De kindjes van ons samen zijn 1 en 2j. Mijn echtgenote die ontvangt stempel geld, maar zit in collectieve schuldbemiddeling door haar ex.

We zijn gehuwd in de zomer van 2011. En we wonen in een huurwoning.

Voor het aangeven van de belastingen krijgen we zoveel verschillende raad dat we het niet meer weten. Tot vorig jaar hadden we ieder een aangifte. Maar mijn echtgenote had een teruggave van zo'n 1100€ en ik moest 2700€ betalen.

We hebben geen hypotheek die we kunnen inbrengen, de kinderen gaan niet naar de opvang, allimentatie is nog nooit als inkomst aangegeven. Mijn echtgenote ziet dit niet als inkomsten.

Kan er hier iemand duidelijkheid geven voor ons??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 30 jun 2013 10:12

als je naar het belastingskantoor stapt, wordt je brief juist en gratis ingevuld

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jun 2013 12:53

Maar voor dit jaar ben je dan al een paar dagen te laat. :(

Reclame

Jef 007

#4 , 30 jun 2013 14:47

neen, maar uw aangifte zal als laattijdig beschouwd worden
of tijdig als de aangifte door een boekhouder laat invullen ( zij krijgen blijkbaar meer tijd)

Spinneweb
Topic Starter

#5 , 01 jul 2013 23:30

Tax on Web: De uiterste datum voor indiening van de elektronische aangifte is bepaald op 17 juli 2013.

Dit zal toch wel correct zijn dan.... Maar ga me alvast haasten om het in orde te zetten...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”