Hallo
Wij zijn een gezin met 3 (4) kinderen. Ik ben gehuwd maar mijn echtgenote had al 2 kinderen uit haar vorige relaties. Voor haar dochter (13j) is er een vonnis waardoor ze om de 14 dagen een weekend naar haar vader gaat en ook de helften van de vakanties moet ze naar haar vader. Hij moet allimentatie betalen (all-in zegt hij steeds) van zo'n 110€. En voor haar zoon (9j) is er een co-ouderschap's vonnis maar zijn officiële adres (verkregen door gerechtsbrieven achter te houden) staat wel bij zijn vader. Deze moet 1/2 kindergeld aan mijn echtgenote.
De kindjes van ons samen zijn 1 en 2j. Mijn echtgenote die ontvangt stempel geld, maar zit in collectieve schuldbemiddeling door haar ex.
We zijn gehuwd in de zomer van 2011. En we wonen in een huurwoning.
Voor het aangeven van de belastingen krijgen we zoveel verschillende raad dat we het niet meer weten. Tot vorig jaar hadden we ieder een aangifte. Maar mijn echtgenote had een teruggave van zo'n 1100€ en ik moest 2700€ betalen.
We hebben geen hypotheek die we kunnen inbrengen, de kinderen gaan niet naar de opvang, allimentatie is nog nooit als inkomst aangegeven. Mijn echtgenote ziet dit niet als inkomsten.
Kan er hier iemand duidelijkheid geven voor ons??