overbelasting/storing webontvangst pc

genieter
Topic Starter

overbelasting/storing webontvangst pc

#1 , 21 jun 2013 17:05

Sinds kort hebben wij een nieuwe buur die duivenmsport bedrijft op zeer hoog niveau. Los van het feit dat hij een eerste duiventil gebouwd heeft op waardevol agrarische grond (mag dit?) beginnen wij stelselmatig last te krijgen van storingen/anomalien tijdens ons pc gebruik.
Zo ontvangen wij ongevraagd buitenlandse gesprekken, thesis ivm met duiven, weerberichtgeving ivm duivensport , sommige sites zijn ineens niet meer bereikbaar, Google reageert niet meer etc
Zou het kunnen dat zijn internetverbinding veel sterker is dan de onze en onze beveiliging ahw doorbreekt ?
Praten helpt niet (duivenmelker pur sang) er is hier heel veel geld mee gemoeid.
Wat kunnen wij ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2013 19:52

Hoe krijg jij internet: Via de Telenetkabel, via de telefoonleiding van Belgacom, draadloos, of nog op een andere wijze?
Heb je uw provider al hierover aangesproken? Zij kunnen uittesten waar het probleem mogelijks zit.

genieter
Topic Starter

#3 , 21 jun 2013 21:30

We krijgen internet via Telenet. Ik heb enkele dagen geleden de klantenddienst van Telenet verwittigd. In principe zou dit niet kunnen, ze kunnen idd metingen doen
Maar wat staat er ons dan verder te doen om deze overlast ongedaan te maken? Ik vind dit eerlijk gezeg d allemaan nogal creepy....

Reclame

roharro

#4 , 21 jun 2013 21:41

Heeft uw buur wel een (eigen) internetverbinding? Hij is misschien wel een hacker.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

genieter
Topic Starter

#5 , 21 jun 2013 22:17

Het gaat hier niet over de "dikbuikige,pintendrinkende, gemoedelijke duivenmelker die voor z'n zondags verzetje een paar duiven lost. Hier is een miljoenenbuisiness aan de orde. Het zou me niks verwonderen als er hier gewerkt wordt met zeer geavanceerde apparatuur die op één of andere manier de onze belast. Ik heb hier echt geen zicht op en vraag me dus af wat we desgevallend kunnen doen. Klacht neerleggen? Bovendien vind ik het zeer akelig wanneer ik ongevraagd een Spaans gesprek binnenkrijg, een thesis ivm 'Het kweken en verzorgen van duiven' zomaar op m'n pc binnenrolt of
gesproken weerberichten m'n pc opleuken...

roharro

#6 , 21 jun 2013 22:34

Draadloze router?

genieter
Topic Starter

#7 , 21 jun 2013 23:08

Voor zover ik op internet heb kunnen lezen, beschikt de top van de duivenmelkers over een soort gps systeem van slechts enkele grammen waarmee zij iedere duif kunnen uitrusten. Op die mannier is het mogelijk om op elk moment te traceren waar die duif zich bevindt, welke duif de beste/kortste
route naar huis kiest. Het is mogelijk om dit systeem te gebruiken tijdens de vlucht maar vooral wordt iedere 'gps' na de vlucht 'uitgelezen'...
Zodoende kunnen die duiven die de 'slimste' route naar huis kozen geselecteerd worden. Ik word hier echt wee van aan m'n maag...vooral als je pc dan ook nog 'ns belaagd wordt, je urenlange scheervluchten vlak boven je terrastafel krijgt, je tuin een pittige amoniakgeur krijgt en je 's morgens om 6u
gewekt wordt door het schrapen van het hok.
De aanvraag voor hok nr 2 is ondertussen al ingediend. Leuk detail: de duivenvolière die komende is krijgt (hoe spitsvondig!) de benaming POOLHOUSE
terwijl er op de ingediende tuinplannen geen zweem van een zwembad te bespeuren valt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 jun 2013 12:15

Bestaat er in ons land geen overheidsdienst die metingen doet naar illegale zendapparatuur?
Daar eens informeren.

genieter
Topic Starter

#9 , 22 jun 2013 13:09

Vraag is of zo'n apparatuur illegaal is???

zertyx

#10 , 22 jun 2013 22:18

Neem eens screenshots als het probleem zich voordoet.

Gaat het om de modem-routers van Telenet met ingebouwde wifi? Kan u uw netwerk-opstelling verduidelijken? Is de naam van uw pc of uw router iets 'standaard'.

Ik heb het ooit in ieder geval zelf meegemaakt op het werk dat ik in de browser info kreeg die klaarblijkelijk door iemand anders was opgevraagd op een andere pc. Het leek alsof de informatie gewoon verkeerd werd geadresseerd.

Sent from my Desire S using Tapatalk 4 Beta

Spruitje

#11 , 23 jun 2013 00:04

Voor zover ik op internet heb kunnen lezen, beschikt de top van de duivenmelkers over een soort gps systeem van slechts enkele grammen waarmee zij iedere duif kunnen uitrusten. Op die mannier is het mogelijk om op elk moment te traceren waar die duif zich bevindt, welke duif de beste/kortste
route naar huis kiest. Het is mogelijk om dit systeem te gebruiken tijdens de vlucht maar vooral wordt iedere 'gps' na de vlucht 'uitgelezen'...
Zodoende kunnen die duiven die de 'slimste' route naar huis kozen geselecteerd worden. Ik word hier echt wee van aan m'n maag...vooral als je pc dan ook nog 'ns belaagd wordt, je urenlange scheervluchten vlak boven je terrastafel krijgt, je tuin een pittige amoniakgeur krijgt en je 's morgens om 6u
gewekt wordt door het schrapen van het hok.
De aanvraag voor hok nr 2 is ondertussen al ingediend. Leuk detail: de duivenvolière die komende is krijgt (hoe spitsvondig!) de benaming POOLHOUSE
terwijl er op de ingediende tuinplannen geen zweem van een zwembad te bespeuren valt.
Genieter... uw verbeelding slaagt werkelijk op hol. :lol:

Zoals ik al las in andere topics is uw buur (duivenmelker) de bron van al uw problemen, zelfs uw internetverbinding, met ander woorden: de nagel aan uw doodskist. Het enige wat duivenliefhebbers gebruiken is het "Tipes-systeem" of een equivalent systeem, geen track&trace, dat bestaat immers niet bij duiven. Door het Tipes-systeem moeten de duiven niet meer door de duivenmelker worden vastgenomen maar wordt er een melding gemaakt van aankomst als ze over een bepaald plaatje (in het jargon: de antenne) komen. Voorheen moesten deze ontdaan worden van een gummy-ring die men in een klok diende te steken, deze tijden zijn voorbij. Nu, deze "antenne" detecteert de ring die de duif draagt. De werking hiervan is slechts enkele centimeters. Vergelijk het met de renners die over de eindmeet rijden of de barcode die ingescand wordt in de supermarkt. Het bereik van dit soort zendmastjes is héél beperkt dit specifiek om net fraude te voorkomen.
Een "poolhouse" :lol: is een zone waar de duiven een bad kunnen nemen en zich daarna te goed kunnen doen aan IR-lampen (de lampen die ze ook gebruiken bij kuikens). Deze IR-lampen worden gebruikt om de duiven na 'n bad te laten genieten van een "droogzone" (zie dit filmpje van de pigeon farm van Marc De Cock, beter bekend als de baas van Cock's vleeswaren) Ik begrijp je ontgoocheling dat je bij "Poolhouse" waarschijnlijk dacht dat je op de schaarse zonnige dagen bij de buurman de James Bond-dames zou kunnen bewonderen. Je gaat inderdaad geen druppel water zien en zeker geen mooie rondborstige dames.
Tegenvaller hé. :mrgreen:

De "scheervluchten boven je terrastafel" doen me echt aan de film TOP GUN denken. 8_) Misschien iets minder naar X-files kijken genieter. :wink:

genieter
Topic Starter

#12 , 23 jun 2013 11:36

Bedankt voor de nuttige informatie. Wij zijn absoluut leken op dit vlak. De bewuste duiventil bevindt zich op nog geen 100m van ons terras.
Feiten: de duiventil werd geplaatst op waardevol landschappelijk gebied,
de afmetingen van de stedenbouwkundige vergunning werden niet gerespecteerd (volume is ong verdubbeld)
Overigens vind ik uw antwoord vrij bot.
Zou u het leuk vinden wanneer uw directe buur een buisiness van deze omvang gaat opstarten?
Ieder diertje zijn pleziertje, ik heb er niks op tegen wanneer iemand op eigen grond een hobby uitoefent waaraan hij/zij plezier beleeft.
Iets anders wordt het wanneer je hier je buren mee gaat belasten. Zoals ik al eerder aanhaalde kregen wij inzage (niet via hen) in wat er gepland wordt naar de toekomst toe via de statuten van hun recent opgerichte BVBA. En da's geen klein bier meer.
Momenteel verblijven er 400 duiven. Naar de toekomst toe gaan er dat veel meer worden.
Zou u dat nog leuk vinden vlak naast uw deur???
En wat met de waardevermindering van ons eigen pand? Wie wil midden zo'n duivenkolonie wonen? Zou u daar nog vrolijk van worden?U????

genieter
Topic Starter

#13 , 23 jun 2013 12:15

Wat betreft de opmerking over het zgn track&trace systeem: dit bestaat wel degelijk, is wel een heel dure grap. Kijkt u het internet er maar eens op na...Hebben we het hier dan nog over duivenSPORT? Jammer toch voor de brave amateurs die op dit niveau niet meer meekunnen omdat hun sport onbetaalbaar wordt en op de duur geregeerd wordt door enkelingen die het geld, de nieuwste technieken, de verboden producten(?) hebben. Eerlijkheid is hier al lang niet meer aan de orde, net zoals in alle andere topsporten. Jammer...

roharro

#14 , 23 jun 2013 14:51

Indien dit de vestiging is/wordt van een bvba dan moet er wel eerst een openbare aanvraag (geweest) zijn waar de buurtbewoners kunnen op reageren. Men kan niet zomaar een bedrijf opstarten in een woonwijk of landbouwgebied.
Heeft er nooit zo een geel papier uitgehangen? Bent u niet op de hoogte gebracht dmv aangetekende brief van de gemeente? Dat is nochtans de gewone gang van zaken.

genieter
Topic Starter

#15 , 23 jun 2013 16:29

We hebben nooit enig schrijven ontvangen van de gemeente. Evenmin een geel papier dat uitgehangen is. Pa is hoofd van Technische Dienst en heeft zelfde politieke kleur als huidig gemeentebestuur.
De oprichtingsakte van de BVBA dateert van 7/6/2012 en zal wellicht verschenen zijn in het Belgisch Staatsblad.

Terug naar “Archief”