een dagvaarding die nooit gekomen is

Antwerpen 2060
Topic Starter

een dagvaarding die nooit gekomen is

#1 , 04 dec 2007 12:33

Gisteren kreeg ik een 'exploot' in de bus. Had nog nooit van zo'n beest gehoord. Was blijkbaar een soortement van oproepingsbevel om enkele documenten van de gerechtsdeurwaarder persoonlijk op te komen halen op het politiebureau.

Schrok ik mij even rot toen ik die brief opendeed. Bleek dat er van een mij onbekende kleine snelheidsovertreding (schat 50 euro) van februari dit jaar waarvan ik noch een minnelijke schikking, noch een herinnering tot minnelijke schikking, noch een dagvaarding door de politierechtbank ontvangen had, reeds een rechtzaak was doorgevoerd waarvan ik dan bij verstek veroordeeld ben geweest.

Resultaat : gerechtskosten die meer dan 3 x de kosten van de boete overstijgen.

Heb al wat rondgebeld naar enkele gerechtsdeurwaarders, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het briefje dat de gerechtsdeurwaarder in de bus had gestopt met de mededeling dat er een dagvaarding voor mij klaar ligt op het lokale politiebureau, blijkbaar 'gone with the wind' is. Wie weet door één of andere onverlaat met zo'n pak reclame van zo'n 2 kilo papier (waarvan dan nog een klevertje op onze bus staat dit niet te doen)

Valt hier nog iets tegen te ondernemen? En waarom wordt zoiets belangrijk niet gewoon per aangetekend schrijven opgelost?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah

#2 , 04 dec 2007 13:11

mag ik zeggen
dat een deurwaarder
die mij 'niet thuis' vond,
terwijl ik hem zag en hoorde van op mijn badkamer,
dat hij gewoon een omslag met zijn papieren in tussen de afsluitingsdraad van de buren vlocht !

dus....

citroentje

#3 , 04 dec 2007 17:37

stel u vraag ook eens op deze site
http://flits.bnet.be/mvnforum/mvnforum/listforums

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”