Een goedenavond.
Ik denk dat ECI toch wel al eens wordt besproken onder advocaten.
Wie ooit met het "MultiMedia" bedrijf te maken heeft gehad, of gewoon verstand van zaken heeft moet weten dat ze een agressieve verkoopstechniek toepassen.
1) Lange tijd terug (voor opzegperiode) sprak een man me aan, hey wil je een gratis CDtje bla bla bla - alles mooier uitgelegt dan in werkelijkheid - Mij iets laten tekenen, wat van mijn paspoort afgeschreven.. (kben 19j)
2) Natuurlijk kwamen daarna de rekeningen. De eerste keer kreeg ik 2 boeken opgestuurt, en kreeg ik de rekening voorgeschotelt. Deze boeken had ik totaal niet besteld, maar "je bent VERPLICHT om de zoveel tijd iets te kopen, anders sturen je zomaar iets op waar je evengoed voor moet betalen".
3) Oké, boekenreeks 1 betaald...
Daarna kreeg ik een 2de (of 3e?!) rekening van boeken die ik NOOIT ontvangen heb!? - Deze heb ik gewoon koppig niet betaald, waarna ik verwittigingen en extra boetes kreeg...
4) Aan het wandelen door de stad...
Kwam ik een vrouwtje tegen die me ECI wou "verkopen"
Vrouw: "Ben je met ECI bekend" ?
Ik: "Ik haat het, ben lid, en ik wil er vanaf"
Vrouw: "Betaal je je rekeningen"?
Ik: "neen"
Vrouw: "Je opzegtijd is al lang voorbij, schrijf een aangetekende brief waarin staat dat je in het buitenland gaat studeren, dan stopt het"
5) Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds geen brief geschreven...
Dat wil ik nu WEL doen want ik heb hier een TOTAALREKENING VAN 170+€ en ze willen me voor het GERECHT SLEPEN?!
6) WAT MOET IK DOEN?
IK BEN EEN WERKLOZE STUDENT, LATEN WE ERVANUIT GAAN DAT IK GEEN INKOMEN HEB, IS DIT NIET GEWOON BROODROOF, DEZE AGRESSIEVE VERKOOPSTECHNIEK EN ONEERLIJKE AANREKENING?!?!
WIE KAN ME HELPEN OF ZEGGEN WAT IK MOET SCHRIJVEN / DOEN ?!
Groetjes
Vanuit Limburg (België)