EOT geraakt niet opgestart?

bandit
Topic Starter

EOT geraakt niet opgestart?

#1 , 05 jun 2013 07:35

Hallo,
De situatie is de volgende.
Na twee jaar geleden de echtscheiding hebben stopgezet te hebben beslist mijn vrouw nu toch er een punt achter te zetten.
Twee jaar geleden was er een gezamenlijk akkoord waar we naar de notaris zouden gaan om alzo te scheiden volgen EOT.
Nu komen we terug tot een akkoord maar tijdens het bezoek stelt ze echter bijkomende eisen. De notaris stelt tov mijn vrouw dat we eerst alles moeten op papier zetten en dan terug komen.
Ik hoor weken niets en ze is ondertussen met onze zoon verhuisd. Wanneer ik contact neem met notaris zegt deze dat alles rond is en ik de acte eerstdaags zal ontvangen.
De volgende dag zit deze in de bus. Weer moet ik vaststellen dat er aanpassingen zijn gebeurt maar ik zou er akkoord mee kunnen gaan. De volgende dag zit er een gelijkaardige enveloppe in de bus met de zelfde acte waarop met bic aanpassingen zijn gebeurt. Het is haar exemplaar( dat zij heeft opgesteld en overgemaakt aan notaris) maar ze schijnt hier niet akkoord mee te gaan en vraagt aanpassingen die ze heeft gemaakt met bic.
Met de aangepaste versie kan ik niet instemmen daar het financieel niet haalbaar is.
Nu 2 maand later zijn we nog niets verder waar sta ik?
Moet ik reeds alimentatie betalen?
Ik woon nog is ons huis wie of hoe zit het met de onkosten, lening en dergelijk. Er is niet afgesproken en ze woont reeds elders? Kan dit moet dit niet via rechtbank of dergelijke.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
broebels

#2 , 05 jun 2013 20:14

alimentatie dient enkel betaald te worden eens het op een wettelijke manier werd aangevraagd aan u, u kan hiertegen bezwaar aanteken waarna het dan zal ingeleid worden in het vredegerecht, u zal automatisch veroordeeld worden tot het betalen hiervan met terugwerkende kracht tot datum aanvraag van haar.
Als je nu reeds een maandelijks bedrag overmaakt zal dit in uw voordeel spreken als verantwoordelijke vader, maar het zal u nooit vrijspreken of invloed hebben over het te betalen bedrag. Indien je een bedrag overmaakt en ze vindt het niet voldoende zal dit haar een vluggere aanleiding kunnen geven tot gerechtelijke procedure.
Elke schuld die gemaakt werden tijdens het huwelijk is voor de helft aan beide partners toegewezen, dit zal altijd in de uitspraak van de rechtbank staan.
De vrouw zal nadien altijd aanwijzen dat ze een alleenstaande ouder is met een bescheiden inkomen waarbij je tijdelijk naar je centen kan fluiten.
In afwachting zullen de schuldeisers aan de deur blijven komen daar waar het gemakkelijkst te halen valt, namelijk bij de werkende man.
In mijn ogen, ongeacht het verhaald, de moeder die hoederecht over de kinderen heeft zal altijd als het zwakke slachtoffer aanschouwd worden, de werkende vader, die dient maar voor de lasten op te komen.

bandit
Topic Starter

#3 , 06 jun 2013 07:29

Bedankt voor u reactie.
Financieel hoe sta ik daar voor?
Ik woon in onze woning.
Ik weet dat ze huur kan vragen.
Maar wie betaald de lening verder en taksen, verzekeringen water gas elektr.?
Word dit later in mindering gebracht?
Natuur betaald zij ook huur en water,gas enz.

Mvg

Reclame

Naiyomi

#4 , 06 jun 2013 12:40

Woonstvergoeding is pas verschuldigd vanaf de dag echtscheiding,niet feitelijke scheiding. Lening is te betalen door beide zolang de lening op beide namen staat dwz tot een van de twee de woning heeft overgenomen. Electriciteit, telefoon, ..... moet worden betaald door diegene die er woont. Mede-eigenaar is enkel de onroerende voorheffiing en brandverzekering voor het huis verplicht mee te betalen.
Voor de kinderalimentatie zou ik het bedrag reeds betalen dat 2 jaar geleden werd overeengekomen en even checken met de formule Renard. Als het ooit tot een rechtzaak komt gaan ze daar naar kijken.
Is haar adres reeds veranderd ? Waar is je zoon gedomicileerd ?

bandit
Topic Starter

#5 , 06 jun 2013 15:26

Wat adres van haar betreft staat ze volgens mij elders ingeschreven.
Daar ze een huis heeft gehuurd. De zoon is bij haar en komt
2 weekenden in de maand naar mij. Ook de helft van de vakantie. Dit alles hangt natuurlijk af of ze de mondelingen afspraken naleeft.
Zoals ik al zei we hebben nog niets op papier of ze verandert deze voortdurend.
Toch bedankt voor jullie antwoorden reeds.

Terug naar “Echtscheiding”