Een kat in een zak -eot allimentatie regeling

briekeltje
Topic Starter

#16 , 25 okt 2007 10:43

Ik ontvang 90 euro voor drie kinderen op te voeden....... dat vind ik moeilijk te troosten. Als ik 600 euro zou ontvangen van mijn ex..ammai, maar vind dat bedrag natuurlijk ook TE.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
briekeltje
Topic Starter

#17 , 28 nov 2007 12:28

Dacht dat mijn nachtmerrie voorbij was, toch niet.
Eerst en vooral zit ik vast aan mijn eot wat betreft allimantiegelden, dankzij een advocaat die mij niet de nodige info gaf.
Maar vandaag kreeg ik mijn belastingsbrief en wat bleek mijn ex kon weer juichen...... had in 2006 veel kosten voor kinderopvang en dienstencheques...wa blijkt nu, dat zij eigenlijk een stuk van mijn kosten kan inbrengen in de berekening. Simpelweg omdat we in 2006 nog niet wettelijk gescheiden waren en de berekening dan gezamelijk gebeurt. Maar zelf kan ze wel haar 80% recuperen van de allimentatie. Vind dat eerlijk gezegd meer dan onfair!! Ben terug de dupe.
Maar een vraagske: ik ben uiteindelijk voor de wet gescheiden op 3/3/2007, zal ik dan volgend jaar terug een gezamelijk berekening ontvangen of kijken ze naar de toestand op 1/1/2007 waar ik toen nog niet voor de wet gescheiden was. Dan mag ik terug dezelfde onnozele situatie verwachten.

roderidder
Contacteer: Website

#18 , 28 nov 2007 14:30

Eerst en vooral zit ik vast aan mijn eot wat betreft allimantiegelden, dankzij een advocaat die mij niet de nodige info gaf
Het kan er bij mij niet goed in dat je niet geweten had wat de regeling inhield.

Je kan toch moeilijk je advocaat gaan verwijten dat die 90 euro voor 3 kinderen te weinig is als je dat enkele gegeven bekijkt. Je zal dat toch zelf gelezen en goedgekeurd en gehantekend hebben.

Zelf bekijk ik Uw zaak toch door een andere bril, en ja nogmaals 90 euro is weinig, maar die kat in de zak zijn als ik me niet vergis, je kinderen die je nu heel vaak bij je hebt. Dat is m.i. ook heel wat waard.

RR

Reclame

briekeltje
Topic Starter

#19 , 28 nov 2007 22:08

beste rode ridder, voor jouw is het blijkbaar allemaal heel simpel.......en bestaan er geen incompetente collega's...
maar word wakker..en geef advies die tenminste de mensen vooruit helpt
mijn kinderen zijn mijn leven......en dat heeft me enigzins in deze situatie gebracht, en na de feiten stel ik vast dat er ook brood op tafel moet komen om de kinderen te onderhouden
maar ja, niks aan te doen! Wat is eigenlijk mijn antwoord op de vraag van de personenbelasting?

Terug naar “Echtscheiding”