ik heb een woning gekocht, de akte is nog niet verleden, compromis wel al.
Het moment dat de akte wordt verleden, zou ik graag in mijn tuin beginnen werken.
Helaas is de tuin van de buurvrouw volledig overwoekerd, bomen hangen over, stammen staan tegen de afsluiting, takken groeien erdoor, idem met struiken (waarvan de helft al bijna bomen geworden zijn)
Volgens het artikel in het veldwetboek moeten bomen op 2m afstand van de scheidingslijn geplant zijn, en struiken op 0,5m.
Ik wil de juiste volgorde van eventuele stappen die ik kan ondernemen weten.
Ik heb het haar ondertussen al vriendelijk gevraagd (lijkt mij de eerste stap) Ze lijkt niet bereid om er zelf iets aan te doen. Volgens haar is zij niet verplicht om iets weg te doen, en ik woon er nog niet, en als ik er dan wel woon, moet ik maar alles snoeien en overgooien. Moest het om 1 of 2 struiken gaan, zou ik daar geen probleem van maken, maar het is over bijna de volledige 100m lengte!!!
Volgens mij ben ik dus in mijn recht, en moet zij de bomen en struiken die te dicht staan verwijderen. Wat kan ik dus doen, of wat doe ik best?
Het is ondertussen al 3 weken geleden dat ik voor het eerst contact heb proberen op te nemen met de wijkagent. Na al een 4tal telefoontjes, nog steeds de wijkagent niet aan de telefoon gehad, ook nog geen telefoon terug gehad (nochtans telkens mijn telefoonnummer gegeven, en ik ging een telefoon terug krijgen.) Nu hoor ik daar overal in de gemeente wel dat 'de buurvrouw' een lange arm heeft, dus misschien heeft het daar wel mee te maken.
Ik laat het er alleszins niet bij, heb een email verstuurd naar de politie, dat ik graag antwoord wens. Benieuwd of ik nu een email of telefoontje terug zal krijgen.
Een aangetekende brief met het artikel uit het veldwetboek is natuurlijk ook een optie, ware het niet dat zij niet op dat adres gedomicilieerd staat (ze komt maar 1x per dag langs om de kippen en ganzen eten te geven) en ik weet uiteraard niet waar ze woont.
Ook is er overlast van ratten, andere buren vermoeden dat ze van daar komen.
Ook haar andere buren vragen haar al geruime tijd om iets aan haar tuin te doen, en blijkbaar geeft ze daar dus helemaal geen gehoor aan.
Ik wil zeker niet moeilijk doen, maar in deze situatie kan ik blijkbaar niet anders.
Er onmiddellijk een eigen advocaat op steken vind ik ook te ver gaan, of doe ik dit beter wel?
Ik hoop dat er iemand onder jullie me wijzer kan maken. Bedankt alvast!