Andere school?

spoon
Topic Starter

Andere school?

#1 , 25 mei 2013 19:53

Ik zou mijn dochter volgend jaar naar een andere school willen laten gaan. Mijn ex en ik hebben co-ouderschap maar geen bilocatie regeling. Dochter woont bij mij en gaat volgens de klassieke regeling naar haar vader (die 100km verder woont).

Nu heb ik mijn ex via mail laten weten wat ik van plan ben, maar daar heb ik geen reactie op gehad (zoals gewoonlijk). We hebben al jaren geen contact meer, behalve af en toe via mail en advocaat. Wel heeft hij via dochter laten weten dat hij het geen goed idee vindt om van school te wisselen.

Ik veronderstel dat ik zijn toestemming nodig heb om haar elders in te schrijven of kan ik dit alleen beslissen?

Hoe los ik dit het beste op?

Thanx!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2013 20:00

Een aangetekende brief sturen waarin u antwoord via dezelfde weg wenst binnen de 14 dagen.
Tevens melding maken dat dezelfde vraag eveneens per gewone brief zal gesteld worden.

Correspondentie dient niet via dochter ( ongeacht de minderjarige leeftijd) te gebeuren.

In principe is per email voldoende... leesbevestiging en zo ingeschakeld? Ook de melding van graag antwoord binnen de 14 dagen.

Nog belangrijker om welke reden is er een schoolwissel .... vraag advies school/dochter dus pedagogisch onderbouwd?
Wat gebeurd er indien er andere (belangrijke) moeten genomen worden en er kosten gemaakt dienen te worden.
Krijgt vader ook de gegevens van de school over dochter per mail ... veel scholen sturen die info per mail aan de ouders door.

spoon
Topic Starter

#3 , 25 mei 2013 20:38

Dochter is hoogbegaafd en dat brengt een hoop problemen met zich mee. School doet z'n best, maar het is vooral dochter zelf die wil veranderen.
Nieuwe school ligt ca. 10 km verder dan nu en is ook een GO! school.
Papa is van alles zeer goed op de hoogte en heeft op regelmatige basis contact met school.

In het laatste vonnis staat dat er niet meer onderhandeld dient te worden over de kosten. Ik moet in principe alles betalen, papa betaalt alleen alimentatie. Alleen de bijzondere kosten worden gedeeld. Over te nemen beslissingen staat niets in het vonnis.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mei 2013 21:19

Beide ouders hebben co-ouderschap dus dit soort beslissingen dienen samen genomen te worden.
In principe de (jeugd)rechtbank bevoegd of zelfs een kortgedingrechtbank als u beperkt bent om in te schrijven qua tijd.
U hebt (volgens mij) voldoende rechtgeldige argumenten.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8514,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”