problemen met RVA in afwachting van vast contract?

elsjepelsje
Topic Starter

problemen met RVA in afwachting van vast contract?

#1 , 18 mei 2013 22:55

Ik volg momenteel een opleiding met de vdab. Deze loopt ten einde eind juni. Normaal gezien begin ik eind augustus bij binnenlandse zaken. Nu is mijn vraag of de RVA moeilijk kan gaan doen als ik nog een maand of 2 maanden ga stempelen? Kunnen ze zeggen dat ik verder moet solliciteren? Of doen ze dat niet als ik tegen dan mijn contract zou ondertekend hebben? De overheid is zéér traag en heb een beetje schrik dat het evengoed september of oktober zou kunnen worden tegen dat ik effectief aan de slag ga....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moekske

#2 , 10 jul 2013 12:01

Volgens mij ben je, na je opleiding, verplicht om te solliciteren of in ieder geval om actief naar werk te zoeken. Nu is het zo dat de RVA je de eerste 2 maanden zeker niet zal oproepen voor een gesprek. Dat gebeurt meestal pas na een half jaar/jaar.
Om niet in de problemen te geraken zou ik, als ik jou was, jezelf inschrijven in verschillende interimbureaus en deze inschrijvingen thuis bewaren. Zo kan je jezelf indekken moest de RVA toch vragen of je actief op zoek bent naar werk.
Succes op je nieuwe job!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 sep 2013 13:47

je moet effectief solliciteren, want die 2 maand kan je ook nog (via interim) solliciteren. En als je nog geen getekend contract kan tonen, heb je geen zekerheid dat je kan beginnen, dus zal de RVA daar geen rekening mee houden.

Laatst omhoog gehaald door elsjepelsje op 22 sep 2013 13:47.

Reclame

Terug naar “Andere”