[quote="Hilde Verjans"]Beste Pedro,
Thans stelt zich het volgende probleem:
Ik heb een mailtje gericht tot de syndicus om (1) te vragen welke agendapunten reeds op de agenda staan en (2) geïnformeerd wanneer de algemene vergadering gehouden wordt. Kwestie om geen dubbels op de agenda te zetten en om te kunnen inschatten tegen wanneer ik mijn agendapunten aan hem dien over te maken.
Zoals altijd heeft de syndicus natuurlijk niet gereageerd.
Omdat ik zijn stilzwijgen niet vertrouwde, heb ik hem mijn agendapunten per fax overgemaakt.
Hilde, aangezien ik uit je bericht afleid dat er nog voldoende dagen tussen nu en de vergadering zijn, zou ik volgende doen. Print uw mail en uw faxbericht die je gestuurd heb af. Als je van de fax een ontvangstbevestiging hebt, dan kopieer je die ook. Stuur de syndicus een aangetekende brief waarin je vermeldt dat je de oproep ontvangen hebt doch dat je je niet akkoord kan verklaren met de inhoud. Zeg dat hij geen rekening heeft gehouden met je vragen. Verwijs dienaangaande naar de mail en fax die je als bijlage toevoegt. Meld de syndicus dat je een en ander niet op de spits wil drijven doch dat je zonder meer verlangt dat hij een nieuwe dagorde dient op te maken waarin jou dagordepunten in opgenomen zijn en je m.a.w.een nieuwe oproep verwacht. Zeg dat wanneer hij weigert dit te doen, je in rechte zal optreden. Geef geen juridische argumenten prijs maar houd het gewoon bij het dreigement.
Brengt dit geen aarde aan de dijk, dan vrees ik dat je drastischer zal moeten handelen. Maar zover ben je nog niet. Eerlijkheidshalve zeg ik er nog bij dat je wel even moet overwegen dat de punten die je aanbrengt de gemeenschap aanbelangen en dat ze niet enkel en alleen jou ten goede komen. Beste voorbeeld is natuurlijk ontslag syndicus. Je mag je brief altijd in voorlezing aan me toesturen(
[email protected]). Succes.