Scooter verkopen aan Nederlander

patjebrussel
Topic Starter

Scooter verkopen aan Nederlander

#1 , 11 mei 2013 13:45

Heb mijn scooter te koop gezet op een be-site. Een Nederlander heeft interesse.
Voor mij maakt dat niet uit, maar zou er een probleem kunnen komen met een voertuig te verkopen aan een 'buitenlander' ?

Ik wil geen ambras.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
loeki

#2 , 11 mei 2013 16:35

Gewoon verkopen
Alles goed op papier zetten
Als er een nummerplaat op zit, deze er af halen voor aflevering en Uw voertuig laten schrappen in Belgie
Alle documenten meegeven zeker het COC

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 11 mei 2013 19:39

Gewoon verkopen
Alles goed op papier zetten
Als er een nummerplaat op zit, deze er af halen voor aflevering en Uw voertuig laten schrappen in Belgie
Alle documenten meegeven zeker het COC
Dat lijkt me ingewikkeld, uiteraard is er de nummerplaat al af. Deze staat in BE op naam.
Wat is het COC en voertuig laten schrappen ? Dat lijkt me veel te ingewikkeld. Als ik aan een 'inwoner van het Rijk' verkoop heb ik die ambras niet.
Voor een paar honderd euro ga ik niet zitten lopen en doen.

Reclame

Sirkii

#4 , 11 mei 2013 20:59

Je maakt een verkoopsovereenkomstje en geeft de verkoper het gelijkvormigheidsattest (COC) en het inschrijvingsbewijs mee. Belg of Ollander maakt géén verschil. Wat je niet meegeeft is nummerplaat en verzekeringsbewijs.

dwa

#5 , 13 mei 2013 06:39

Dat lijkt me ingewikkeld, uiteraard is er de nummerplaat al af. Deze staat in BE op naam.
Wat is het COC en voertuig laten schrappen ? Dat lijkt me veel te ingewikkeld. Als ik aan een 'inwoner van het Rijk' verkoop heb ik die ambras niet.
Voor een paar honderd euro ga ik niet zitten lopen en doen.
Ingewikkeld? Als je aan een 'inwoner van het Rijk!' verkoopt is het dezelfde procedure al aan een inwoner van de eu.
Verkoopovereenkomst tussen particulieren
Een voertuig kopen of verkopen het buitenland
Inschrijven en schrappen van voertuigen bij DIV
Schrapping van een kentekenplaat of annulatie van een inschrijving

Terug naar “Archief”