dat zal wel een fabeltje zijn.
de siwha, bevoegd om in eerste instantie de 100 dienst te verzorgen in de haven, is en blijft een 100 dienst zoals 1 uit een ziekenhuis.
dat wilt dus zeggen, dat indien de siwha een noodoproep krijgt, zij uitrukken in opdracht van het 100 centrum of van een persoon, het blijft dus een 100 rit.
deze dienen NOOIT op voorhand te worden betaald, nog mogen ambulanciers van de sihwa dit vragen.
doch het klopt dat deze ritten niet gratis zijn, maar de factuur word dan opgestuurd naar het slachtoffer, dewelke deze al dan niet kan binnenbrengen bij de ziekenkas
niet de werkgever maar de ambulanciers moeten 50€ vragen , de eerst volgende vergadering gooi ik dit op tafel en waarnaar kan ik verwijzen dat dit niet mag ?dat mag een werkgever zeker niet, de werkgever kan geen voorschot eisen voor het transport van een werknemer van hen naar een ziekenhuis. Zeker gezien het over een arbeidsongeval gaat en dat toch door de arbeidsongevallenverzekering terugbetaald kan worden.
dat zal wel een fabeltje zijn.
de siwha, bevoegd om in eerste instantie de 100 dienst te verzorgen in de haven, is en blijft een 100 dienst zoals 1 uit een ziekenhuis.
dat wilt dus zeggen, dat indien de siwha een noodoproep krijgt, zij uitrukken in opdracht van het 100 centrum of van een persoon, het blijft dus een 100 rit.
deze dienen NOOIT op voorhand te worden betaald, nog mogen ambulanciers van de sihwa dit vragen.
doch het klopt dat deze ritten niet gratis zijn, maar de factuur word dan opgestuurd naar het slachtoffer, dewelke deze al dan niet kan binnenbrengen bij de ziekenkas
een uitzendbureau is een externe werkgever , Siwha vzw staat voor Sociale Inrichting der Werkgevers aan de Haven van Antwerpen ...
allicht heeft het hiermee te maken, de vraag is of zij geld mogen vragen aan de werknemers(interimers) zelf van externe firma's alvorens die te verzorgen
graag antwoorden met wetteksten ik ga dit zeker nagaan en eventueel aanklagen
hebt u het hier niet over het fonds voor havenarbeiders die een factuur kregen(250€) ingeval de verzekering het ongeval niet aanvaard heeft of bij ziekte ?indien het een nutteloze rit is, slachtoffer wilt niet mee bv, dan is er nog altijd het fonds voor dringende geneeskunde hulpverlening om de kosten te dekken.
hebt u het hier niet over het fonds voor havenarbeiders die een factuur kregen(250€) ingeval de verzekering het ongeval niet aanvaard heeft of bij ziekte ?indien het een nutteloze rit is, slachtoffer wilt niet mee bv, dan is er nog altijd het fonds voor dringende geneeskunde hulpverlening om de kosten te dekken.
want daar zal een interimer geen tussenkomst mogen verwachten mijne inziens onterecht .
en in hoeverre kan een werkgever verplichten bij plotse ziekte de werknemer zich te laten onderzoeken en de werkgever hiervoor een ambulance belt en de factuur laten opsturen naar de werknemer ?
Neen klopt helemaal niet. Ken zelf mensen die in de haven werken en nooit problemen mee gehad.
Neen klopt helemaal niet. Ken zelf mensen die in de haven werken en nooit problemen mee gehad.
klopt wel degelijk dat uitzendkracht gevraagd wordt eerst 50€ te betalen en afgeleid uit hetgeen wordt geantwoord kan het wel degelijk
de antwoorden op mijn vraag ;
-------------------------------------
beste
naar ik vernomen heb moeten uitzendkrachten aan de ambulance(sihwa) eerst 50€ cash betalen of document tekenen alvorens verzorging te kunnen krijgen bij een arbeidsongeval in de haven van antwerpen
is dit wel wettelijk ?
mvg
++++
-----------------------------------------------------------------------------
Geachte,
Voor een antwoord op je vraag dien je contact op te nemen met het Fonds voor arbeidsongevallen.
contactgegevens:
1050 Brussel - Troonstraat 100
tel. 02/506.84.84
[email protected]
MVG
++++++++++
sociaal inspecteur
-----------------------------------------------------
mijnheer,
wanneer het ongeval als arbeidsongeval erkend wordt, zijn de kosten voor het ziekenvervoer ten laste van de verzekeraar arbeidsongevallen waarbij het interimbureau aangesloten is. Probleem is waarschijnlijk dat de ambulancedienst op zekerheid wenst te spelen ingeval het ongeval niet erkend wordt als arbeidsongeval en daarom een contante betaling verlangt.,
Ik denk dat u dit best met uw interimkantoor bespreekt, dewelke dan contact kunnen opnemen met het bedrijf waar de interim werkt. Zo kan het interimbureau vragen dat voorafgaandelijk het akkoord moet gevraagd worden bij inzet van een ambulance.
++++++++++++
Sociaal Inspecteur