Even een vraag. Op zaterdag 20-04 hebben wij tegels besteld voor onze badkamer bij een plaatselijke tegeloutlet. Wij hebben toen een voorschot van 150 euro betaald en de tegels zouden hier de donderdag zijn. Op de factuur staat geen leveringsdatum enkel "goederen hier asap". Maar asap is geen concrete leveringsdatum natuurlijk, hoeft dit er niet bij te staan?
Na meerdere telefoontjes werd ons telkens iets anders verteld, eerst waren ze niet meer in voorraad in het magazijn hier in Belgie en moesten ze uit Italie overkomen. Toen bleken ze bij de douane ingehouden te zijn in Brussel en pas volgende week zouden ze vrijgegeven worden?? Ik heb zelf ook ervaring met goederen die ingehouden worden door douane maar dan is het zo dat je geen flauw benul hebt wanneer ze vrijgegeven worden. Het lijkt me dan ook gewoon een smoes te zijn en volgens mij moeten de tegels nog gemaakt worden ofzo.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is de bestelling te annuleren omdat we ondertussen de tegels elders kunnen bestellen waar ze wel meteen geleverd kunnen worden. Hoeveel tijd heeft tegeloutlet om onze tegels te leveren? Krijgen wij ons voorschot terug als we de bestelling annuleren of niet?