Hallo,
Vanavond had ik een klein auto-ongeval. Ik moest plots remmen voor een voorganger (die ook plots remmen) en kon stoppen. Maar de auto na mij kon dat niet meer en reed op de achterkant van mijn auto in.
We zijn beide uitgestapt en hebben gekeken naar de auto en er leek eigenlijk geen schade te zijn. Vermoedelijk was het een harde bumper-aan-bumper en niets meer. Ook aan zijn auto was geen schade. We hebben toch een aanrijdingsformulier ingevuld met als opmerking dat het donker was en dat de volle schade nog niet zichtbaar kon zijn. Ik merk echter niets verkeerd aan de manier waarop mijn auto de rest van de avond reed. Ik vermoed dus dat alles OK is ...
Maar stel dat ik morgen in het daglicht zie dat er toch meer schade is of stel dat ik de komende dagen hinder ondervind ...
Ik heb met die man afgesproken om nog even te kijken morgen hoe het zit en om te wachten met verzekeringspapieren op te sturen. Als blijkt dat er niets aan de hand is, dan vergeten we gewoon de zaak. Waarom problemen creëren voor die man als er geen zijn?
Maar hoeveel tijd heb ik eigenlijk om dit alsnog aan mijn verzekering aan te geven bij problemen? Enkele dagen? Een week? Of is het direct op te sturen of niets opsturen?
Bedankt voor enige reactie,
Lenny