Hallo,
Ik weet niet of iemand raad voor ons heeft; het verhaal gaat als volgt.
Eind juni 2007 ben ik getrouwd, voor de ceronie hadden we 3 limo's gehuurd.
We hadden op voorhand een overeenkomst getekend dat extra km's en drank niet incl waren.
Wij betalen de volledige som dat we verschuldigd waren op voorhand zoals in de overeenkomst genoteerd.
Na de ceremonie krijgen we een mail waarin de zaakvoerder extra aanrekent. (slechts 112€) voor extra km en champagne in de limo. Volgens ons zou het onmogelijjk geweest zijn om extra km's te hebben zie mappy of viamichelen route planners. Nu blijkt uit getuigenissen van de mensen in de limo dat de chauffeur/zaakvoerder niet de kortste weg genomen had. Tevens had mijn schoonbroer aan de zaakvoerder gevraagd of de fles champagne die in de limo staat in de prijs in begrepen was (wij zaten niet in die wagen), de zaakvoerder bevestigde dat deze in begrepen was.
Ik heb een betwisting gestuurd voor deze mail, dat ik niet akkoord was en dat ik meer uitleg wou.
Gedurende drie maanden niets meer gehoord, tot zonder herinnering een brief van de advokaat van Limo service, dat we binnen de 5 dagen de som moeten betalen of anders gerecht... Wij hebben hieraan geen gevolg gegeven daar we reeds een eerste betwisting aan de zaakvoerder zelf gericht hadden. Nog 2 maand later krijgen we een brief van de gerechtsdeurwaarder dat we volgende week verwacht worden op het vrede gerecht.
Wij hebben nooit een factuur gekregen noch een antwoord op onze vraag van waar hij kwam met die extra 112€ en nu worden we gedagvaard.
Het grote probleem is dat nu deze kost bijna vervijfvoudigd zullen worden.
Ik heb proberen contact op te nemen met de advocaat van de tegenpartij maar deze wenste mij niet te woord te staan voor een schikking te treffen, deze wou mij ook niet het bewijsmateriaal opsturen die ze zal gebruiken bij de zaak. (ik heb aangetekend gereageerd voor toch de bewijsstukken te ontvangen)
Nog een probleem is dat de advocate zetelt in de gemeenteraad van het kanton van het vredegerecht zelf (is dit geen belangenmenging?)
Heeft iemand raad voor ons?
Ik heb intussen verklaringen op eer verzameld van iedereen in die limo dat de zaakvoerder de verkeerde route nam/bevestigde dat de champagne in de prijs zat. Tevens ook de afstand van de route vanop de routeplannersite.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Sven