even ter informatie nog. Ik kan de constructie afspraken van welke ouder met welk kind nog contact kan en mag hebben , niet goed volgen. Maar ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat dit vroeg of laat verdraaid fout kan lopen.
Immers volgens de Belgische wet heeft iedere ouder - ongeacht een wettelijk vonnis of notariele akte - standaard sowieso wettelijk co-ouderschap.
Dat betekent dat de ouders samen beslissingen nemen, overleg plegen over de opvoeding, verzorging en opleiding van hun kinderen. en er ook contact mee kunnen hebben...
Dus als de vader vroeg of laat genoeg krijgt van deze "afspraak" (en die facebookberichten duiden merkbaar in die richting...)
Dan kan hij een zaak aanvatten voor het niet-respecteren van het wettelijk co-ouderschap.
Kan zelfs een veroordeling opleveren.
eylis ik denk dat u het totaal niet begrijpt.
Je kan niet zomaar als vader 4 jaar lang zich geen zorgen maken of je dochter wel ademt of leeft en dan na 4 jaar
proberen om zich zorgen te maken en proberen om DE vader te zijn.
Ik heb tot nu toe ervoor gezorgd dat mijn stiefdochter door mij naar school en van gebracht wordt en huiswerk maakt en materiele zorgen(voeding) en noem maar op.. wilt u dat aub. in acht nemen en niet zomaar proberen vast te stellen dat het fout kan lopen.
Daarbij werd in het vonnis niets gezegt over de kinderen dus is het ook niet ons schuld en daarbij dat met de facebook is ook irrelevant.
je kan niet na 4 jaar DE FAMILIE spelen. De biologische vader moet zelfs nu niets hebben van zijn dochter het is gewoon de zus van hem
die zelfs niet in belgie woont op facebook ineens opgedaagd heeft. Dat kan dus voor ons niet !!
U zegt ook iets over het niet respecteren van co - ouderschap maar u vergeet dat hij niets van haar moest hebben en aan het dreigen was om zijn andere dochter te krijgen dus heeft mijn vriendin dat ook gedaan. u moet een beetje ook menselijk denken.
Daarbij zijn er nu 4 jaar gepasseerd en vindt mijn vriendin dat het zo moet blijven om het niet erger te maken.