Zijn Belgische advocaten ook BAR advocaten?

lovly_1
Topic Starter

Zijn Belgische advocaten ook BAR advocaten?

#1 , 06 apr 2013 21:54

en waar kan ik hierover meer informatie vinden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2013 22:17

?????
Dat is een Nederlands registratiesysteem.

lovly_1
Topic Starter

#3 , 06 apr 2013 22:42

Nee, dat is een Amerikaans registratiesysteem. (The Bar Association)
En aangezien landen/overheden, gewoon bedrijven zijn, dewelke bij UCC ingeschreven staan, vallen die daar dus onder. Alle economisch verkeer en handel die bedrijven voeren, ja, ook het volledige juridische systeem, verloopt via het UCC.

Corrigeert u mij, indien dit onjuist is...

Reclame

mblb1

#4 , 08 apr 2013 03:46

Normaal zijn Belgische advocaten geen lid van een specifieke BAR. Om aan de BAR te mogen pleiten moet men immers (net zoals in België en de meeste andere landen) een balue examen afleggen. Sommigen Belgen die een LL.M. (additionele master) in de VS hebben gedaan, hebben deze examens wel gedaan en zouden in principe mogen pleiten in VS (of toch aan de balie waar ze hun examen hebben afgelegd).

Wat de UCC betreft... Voor zover ik weet, staat dit de 'Uniform Commercial Code'. Dit is het Amerikaanse wetboek van koophandel. De UCC verschilt ietwat van staat tot staat, maar over het algemeen is er een redelijke uniformiteit.

Terug naar “Actuele Thema's”