Bank smeert 82 jarige man tak 21 aan

Bone
Topic Starter

Bank smeert 82 jarige man tak 21 aan

#1 , 02 apr 2013 19:43

Even een vraag .
Mag of kan een bank zomaar een 82 jarige oude man ( die zowiezo al niet voor de 100 % zijn financieen geregeld kan krijgen ) een Tak 21 aansmeren en dit voor een periode van 8 jaar ?

Volgens de persoon had men op de bank niet verteld dat dit voor een periode van 8 jaar zou zijn maar omdat hij mij het papier liet zien om te vragen of ik eraan uit kon , heb ik geconstateerd dat dit voor een periode van 8 jaar was .

Persoonlijk vind ik dit schandalig van de bank .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 apr 2013 21:25

De periode van 8 jaar geldt enkel voor de belastingsvrijstelling.
Het geld is niet voor acht jaar geblokkeerd.
Oudere mensen gebruiken soms dergelijke belegging in het raam van de planning van hun nalatenschap.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#3 , 04 apr 2013 18:21

De vraag is of dit "aansmeren" is. op een spaarrekening krijg je amper rendement. Een tak 21 is even risiscoloos als een spaarrekening terwijl het rendement via de winstdeelname voor een deel gekoppeld is aan de marktrente. Gezien die vandaag laag is, wordt de kans op stijging groter. Waarom zou een tak 21 slechter zijn dan bvb een kasbon of een staatslening?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Didymus

#4 , 05 apr 2013 11:02

Ik denk dat het topicstarter vooral over de periode van 8 jaar te doen is. Blijkbaar moet er geen roerende voorheffing worden betaald wanneer de verzekeringsnemer vroegtijdig overlijdt.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Bank & Beurs”