penal boeten

verdelo
Topic Starter

penal boeten

#1 , 28 mar 2013 13:50

hallo,
Ik heb een vraag ivm Penale boeten.
Sedert januari 2007 ben ik boetes aan het afbetalen, dit met een vast bedrag per maand.
Tot op heden heb ik nog nooit een overzicht gehad van de boetes die ik heb, dus ook niet van het totale bedrag.
Ieder jaar komen ze met een ander bedrag af en in 2011 hadden ze zogezegd de laatste 10 boetes samengebracht, dit voor een bedrag van 9561euro. Ik had toen al bijna 5000euro betaald terwijl zij beweerden dat ik maar 2842euro betaald had.
Vorig jaar in december had ik toen opeens maar 3100euro betaald, terwijl dit al om en bij de 9000euro was. Met een mail van dat ze een deurwaarder zouden sturen en 'duidelijk?'
Nu ben ik vandaag naar de penale boetes gegaan met al mijn rekeninguittreksel sedert 2007, om 10u30 had ik een afspraak met de inspecteur. Die man kon mij niks, maar dan ook niks voorleggen. Hij wist niet hoeveel, waar het ligt, niks. Het zal 3 weken duren vooraleer ik iets weet.

Dat is toch allemaal niet normaal?
Boetes moeten betaald worden, maar als ze zelf nog nie weten hoe en wat...
Kan ik op een andere plaats zelf al mijn boetes die ik heb gehad opvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 30 mar 2013 22:15

Blijkbaar heb je alles betaald aan een deurwaarder?

Dit betekent toch dat je een serie invorderingskosten bovenop de eigenlijke verschuldigde boetes te betalen kreeg? Is dit je verschil niet?

Kan je bij de betrokken deurwaarder geen overzicht krijgen van alle vorderingen die je van hen kreeg, zodat je alles kan nakijken op eigenlijk boetebedrag + bijkomende invorderingskosten? En daarnaast een detail van je betalingen aan hen?
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

verdelo
Topic Starter

#3 , 08 apr 2013 14:49

Hallo,

Er werd niet aan de deurwaarder afbetaald, maar rechtstreeks aan "penale". Deze betwist de bedragen en spreekt zichzelf tegen in het mailverkeer. Ze zonden mails met verkeerde achternaam naar mij toe. Als ik overzicht vraag kon hij tot vandaag nog niks voorleggen maar eist wel dat ik blijf betalen. Het verschil tussen zijn bedrag en mijn bedrag gaat over een 3000euro wat wel geen klein foutje meer is. Nieuwe veroodelingen zijn er nooit bijgekomen en laatste dd van 2006. Kan ik hiermee naar de ombudsdienst gaan van de federale overheid of is een raadsman beter? Volgens mij moeten ze toch de stukken kunnen voorleggen alvorens ze geld blijven eisen? De penale zegt dat mijn zaak geen prioritair is. Maar ik kan toch ook niet zomaar blijven betalen zonder bewijs van hun kant uit?
Wachtend op antwoord groet ik u.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2013 15:36

U moet toch een dossiernummer hebben? of een vonnis?

Houdt u zelf die betalingen niet bij?
Als u beweerd betaald te hebben of voldaan aan de boete zal U dat moeten bewijzen.

Vraag eens na bij uw kwartierinspecteur. Deze kan ook de nodige info opvragen.

Wat was het te betalen bedrag?

LeenW

#5 , 08 apr 2013 15:45

Eerst een vraag die niet echt relevant is, maar hoe komt u toch aan zo'n bedragen?

Ik denk dat u door te late betaling er een hoop interesten, dossierskosten en deurwaarderskosten hebt bijgekregen. Die worden normaal gezien eerst verrekend voor ze naar de effectieve boetes gaan. Wat niet wegneemt dat u een recht op informatie hierrond hebt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 apr 2013 16:07

Maar er wordt verondersteld dat betrokkene zelf zijn dossier op orde heeft.
Dienst penale boete of dienst strafuitvoering zijn geen inlichtingen loket of boekhouder voor diegene die moet betalen.
Zorg eerst dat u alle zaken zelf al hebt bijeengezocht en kijk dan waar u uitkomt.

Dus zoek eerst bij u thuis alles tezamen en geeft hier ook wat relevante info.
(Zie mijn antwoord en dat van LeenW)

verdelo
Topic Starter

#7 , 08 apr 2013 17:32

Beste allemaal,

Die hoge bedragen zijn er gekomen door jong en roekeloos te zijn. Niks met criminele feiten te maken. Er zijn geen te late betalingen. En betalen altijd correct af. Wij zijn met alle bewijzen van betalingen naar die betreffende dienst geweest om duidelijkheid te verschaffen. En deze kan ons geen duidelijkheid geven. In een bepaalde mails is het zelf zover dat de betreffende inspecteur zichzelf tegen spreekt. (alles mails hebben we bewaard) Zal ook de wijkagent aanspreken. Het probleem is in feite dat wij alle betalingsbewijzen opgeteld hebben en aan het bedrag komen. We hebben dit bedrag van de schuld afgetrokken en zo kom je dan automatisch op de openstaande schuldsaldo. De inspecteur betswist de betaalde bedragen daar hij ze niet terug vind. Hij vind niks terug. Met hoeveel bewijzen we ook al geweest zijn. Het geld is wel afgetrokken van de rekening en degelijk betaalt. Wij hebben paar mails waarop er 3 verschillende bedragen stonden. En de laatste mail klopte met de betalingsoverzicht van ons en nu betwist hij deze ook. Als hij van zijn kant geen overzicht kan geven en ons overzicht betwist dan staan we met onze rug tegen de muur. Hij heeft tot nu toe geen enkel bewijs kunnen voorleggen terwijl wij telkens met onze bewijzen gekomen zijn. Helaas heeft hij hier geen oor naar. Hij zegt telkens dat zijn werksituatie het niet toelaat ons dossier te bekijken. In de zomer 2013 zou normaal alles gezien afbetaald zijn van de vonissen die wij ooit ontvangen hebben. Mochten er vonnissen zijn waar we niet van afweten wat ik echt absurd vind. Aangezien we met rust gelaten worden en alles dd van voor 2007. Kan de federale ombudsdienst hier iets aan doen? Wij hoeven toch niet meer te betalen dan nodig is. Wij hebben alle stukken willen voorleggen maar hij betwist alles en speelt zijn macht uit. Vernederd ons in mails. Als we op zijn kantoor komen dan zegt hij prioriteit te geven aan onze zaak omdat einde in zicht is en in mails stuurt hij ons dat hij ons geen prioriteit wilt geven. Poeslief op kantoor en brutaal via mail.

gebruiker

#8 , 15 apr 2013 11:28

Beste allemaal,

Die hoge bedragen zijn er gekomen door jong en roekeloos te zijn. Niks met criminele feiten te maken. Er zijn geen te late betalingen. En betalen altijd correct af. Wij zijn met alle bewijzen van betalingen naar die betreffende dienst geweest om duidelijkheid te verschaffen. En deze kan ons geen duidelijkheid geven. In een bepaalde mails is het zelf zover dat de betreffende inspecteur zichzelf tegen spreekt. (alles mails hebben we bewaard) Zal ook de wijkagent aanspreken. Het probleem is in feite dat wij alle betalingsbewijzen opgeteld hebben en aan het bedrag komen. We hebben dit bedrag van de schuld afgetrokken en zo kom je dan automatisch op de openstaande schuldsaldo. De inspecteur betswist de betaalde bedragen daar hij ze niet terug vind. Hij vind niks terug. Met hoeveel bewijzen we ook al geweest zijn. Het geld is wel afgetrokken van de rekening en degelijk betaalt. Wij hebben paar mails waarop er 3 verschillende bedragen stonden. En de laatste mail klopte met de betalingsoverzicht van ons en nu betwist hij deze ook. Als hij van zijn kant geen overzicht kan geven en ons overzicht betwist dan staan we met onze rug tegen de muur. Hij heeft tot nu toe geen enkel bewijs kunnen voorleggen terwijl wij telkens met onze bewijzen gekomen zijn. Helaas heeft hij hier geen oor naar. Hij zegt telkens dat zijn werksituatie het niet toelaat ons dossier te bekijken. In de zomer 2013 zou normaal alles gezien afbetaald zijn van de vonissen die wij ooit ontvangen hebben. Mochten er vonnissen zijn waar we niet van afweten wat ik echt absurd vind. Aangezien we met rust gelaten worden en alles dd van voor 2007. Kan de federale ombudsdienst hier iets aan doen? Wij hoeven toch niet meer te betalen dan nodig is. Wij hebben alle stukken willen voorleggen maar hij betwist alles en speelt zijn macht uit. Vernederd ons in mails. Als we op zijn kantoor komen dan zegt hij prioriteit te geven aan onze zaak omdat einde in zicht is en in mails stuurt hij ons dat hij ons geen prioriteit wilt geven. Poeslief op kantoor en brutaal via mail.
Dit lijkt juist de materie te zijn waar de federale ombudsman dient voor op te treden.

Je kan eenvoudig via hun website een klachtenformulier opmaken met al je elementen:

http://www.federalombudsman.be/nl/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Terug naar “Andere”