Vraagje,
Het gaat hem hier over de periode van 2003 en 2004 toen had ik een vennootschap die werkte voor een groep bestaande uit verschillende vennootschappen ( aankoop- verbouwing - verkoop van woningen ) maar met de zelfde eigenaars.
Mijn vennootschap is in 2005 bankroet gegaan, en intussen is het faillissement ook afgesloten. Nadien werd er een nieuwe vennootschap opgericht om de opdrachten voort te zetten.
Ook wil ik vermelden voor het gemak dat we blijkbaar de zelfde boekhouder hadden. ( daarvan was ik niet op de hoogte tot nu )
Ik weet nu dat dit mogelijk een zaak is van schijnzelfstandigheid, maar in die tijd was ik me daar niet van bewust.. en mocht ik van de groep geen andere klanten aannemen wegens de doorlopende opdrachten van de groep.
Sinds eind 2011 heb ik de samenwerking verbroken wegens oplopende onbetaalde uitgaande facturen .
Nu ben ik per toeval te weten gekomen door een proces van een eigenaar van een van de woningen die we verbouwd hebben dat de groep in de periode van 2003 en 2004 blijkbaar facturen heeft laten toevoegen om zo het probleem van schijnzelfstandigheid te verdoezelen !
Dit gaat hem om een bedrag van maar liefst 180.000, euro. op klanten waarvan ik zelf nooit van gehoord heb ! Blijkbaar hebben ze gewoon achter mijn rug facturen veranderd van klant , dit kon gemakkelijk omdat zij ook de zelfde boekhouder hadden.
Nu blijkt dat bij het faillissement van mijn vennootschap na opvraging van de curator de boekhouding niet meer te vinden was ?
Nu weet ik wel dat de vennootschap al failliet is , maar wat kunnen de gevolgen/ voordelen zijn voor mij indien ik hier klacht voor indien bij de gerechtelijke politie ?
Of laat ik beter gewoon alles met rust ? Ik zou dit willen gebruiken als dwangmiddel tegenover de groep om de onbetaalde facturen betaald zien te krijgen .