Volgende maand ga ik terug aan de slag na mijn zwangerschapsverlof. Voor ik in zwangerschapsverlof ging mocht ik een wagen van de firma gebruiken. Dit was een bestelwagentje met slechts 2 zitplaatsen. Nu is er dus een kindje bijgekomen (nr 2) en kan ik die auto niet gebruiken voor 2 kindjes.
Toen ik in zwangerschapsverlof ging vroeg ik aan mijn baas om een andere wagen met meer zitplaatsen. Hij heeft dit uiteindelijk bekeken en om een lang verhaal kort te maken: hij wil geen nieuwe wagen aankopen met als reden dat andere collega's uiteindelijk ook een wagen zouden vragen (nu ben ik de enigste met een wagen die ik verworven had door promotie te maken en de persoon die mijn functie vroeger uitvoerde gebruikte dat zelfde bestelwagentje).
(Deze wagen was niet officieel aan mij toegekend en indien mijn baas nu een personenwagen zou moeten kopen met voldoende zitplaatsen dan moet het wel toegekend worden.)
Vroeger had ik de wagen meer nodig dan ik nu een wagen zal nodig hebben voor 't werk aangezien de persoon die ik opgeleid heb om mijn job tijdens het zwangerschapsverlof te doen, in de firma blijft en een deel van mijn taken waarvoor de auto meer nodig is, overneemt (dit was ook mijn keuze).
Als tegenvoorstel omdat ik nu geen wagen meer zou krijgen, stelt mijn baas loonsverhoging voor die de persoonlijke aankoop van een wagen + kost van een wagen/maand zou moeten compenseren. Een bedrag werd nog niet uitgesproken, dit gebeurt volgende week. Intussen wil ik me uiteraard op dat gesprek voorbereiden en weten of dit wel interessant is. Neem nu dat hij me €600 netto meer geeft, zal ik toch meer personenbelasting moeten betalen. Wat moet ik doen?