Beste,
2weken geleden op dinsdag zijn we gaan kijken naar een huisje om te kopen. Na onze vorige flater (zie andere topic) waren we wel op onze hoede en lieten ons niet snel tot een compromis opdringen. Maar na een lang gesprek hebben we het uiteindelijk toch getekend, met opschortende voorwaarden van een lening...
Na 3 à 4 dagen te laten bezinken zouden we het toch niet willen doen, te ver van familie en winkels etc, en er is geen tuin aan en we hebben twee honden. We waren al naar 3 banken geweest, en alle drie de banken hadden ons een lening geweigerd. In principe geen enkel probleem, dus alles was in orde om de compromis te laten annuleren. Laat ik dit weten aan ons immokantoor, beginnen die vanalles te zeggen en te doen dat ik nog meer banken moet aflopen en dergelijke, en dat zij wel iemand zouden bellen. Alé ja, ik had zoiets van 3 banken hebben al geweigerd, het zou moeten lukken... Nu belt die madam mij net, dat ze "goed" nieuws had, want dat die bank de lening wel wil goedkeuren!!! Maar wij kunnen dat zeker en vast niet af! We hebben bewijs van drie banken dat we het niet aankunnen (wel sommige geschreven), dus in principe kunnen we zonder meer de compromis annuleren.
Maar nu heeft het immokantoor dus wel een bank die het wil goedkeuren!
Nu is mijn vraag of we de compromis nu nog kunnen laten annuleren? Zal het immokantoor niet in de tegenaanval gaan met de verdediging dat zij een bank hebben die de lening wél wil goedkeuren?
Ik weet echt niet meer wat te doen... De compromis loopt nu nog tot 5 november en is al eens een week verlengd (origineel getekend op 16 oktober) met het feestdagweekend zijn de meeste banken en ook dat immokantoor gesloten...
ik kan maar een ding niet meer zeggen: help !