kapotte telefoon door een waterflesje

luna17
Topic Starter

kapotte telefoon door een waterflesje

#1 , 27 okt 2007 02:46

flesje water gekocht nog dicht in me tas gestopt paar minuten laten blijkt het tuitje van het dopje op de waterfles afgebroken te zijn en dopje niet goed dicht gesealt blijkt te zijn en daardoor is nu mijn telefoon kapot

mijn vraag is kan ik dat verhalen bij de firma die het waterflesje verkoopt??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 27 okt 2007 07:33

Haal je gsm uit elkaar en laat die drogen!

Na een paar dagen zou die terug moeten werken.

luna17
Topic Starter

#3 , 27 okt 2007 15:18

bedankt voor je reactie..
heb ik gedaan nu 6 dagen geleden doet helemaal niks meer..

Reclame

j.demoor

#4 , 28 okt 2007 10:06

“Art.1.De producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn produkt.Art.7.Het bewijs van de schade, van het gebrek en van het oorzakelijk verband tussen het gebrek en de schade moet door de benadeelde worden geleverd.Art.11.Schadeloosstelling voor schade toegebracht aan goederen is slechts verschuldigd onder aftrek van een franchise van 500 EUR.Art.13.Deze wet laat de rechten die het slachtoffer ontleent aan het recht inzake contractuele of buitencontractuele aansprakelijkheid onverlet.“(25 FEBRUARI 1991. - Wet betreffende de aansprakelijkheid voor produkten met gebreken).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

bona fides

#5 , 28 okt 2007 19:29

Het deel van de schade dat onder de franchise van € 500,- valt, is naar ik aanneem te verhalen op de verkoper van het gebrekkige product.

luna17
Topic Starter

#6 , 28 okt 2007 22:08

bedankt voor jullie reactie en tevens informatie

Terug naar “Gebrekkige Producten”