Hallo,
Een tijdje geleden tekenden wij een contract voor bestelling van ramen en deuren van onze nieuwe woning. Het contract vermeldde de nodige gewenste specificaties (o.a. merken en materialen van profielen en sluitingen) en vermeldde ook een prijs die niet meer kon veranderen, ook al duurde het nog even voor we definitief konden bestellen. Nu zijn wij toe aan het definitief bestellen en laten plaatsen en er rijzen enkele problemen:
1) de ramenbouwer beweert dat hij de op het contract vermelde sluitingen niet meer kan leveren omdat hij nieuwe machines heeft en nu met een ander merk en materiaal werkt. Wij hadden echter specifiek voor dat merk en materiaal gekozen vanwege de gekende kwaliteit.
2) de schetsen die de ramenbouwer maakte hebben als resultaat dat heel wat zaken assymetrisch en niet mooi gaan zijn. Ik heb het gevoel dat ze gaan beweren dat het niet anders kan, maar als wij er even logisch over nadenken, dan moet het wel mogelijk zijn, mits wat meer energie te steken in het maken van de juiste schetsen.
Komende week gaan wij alles nog eens gaan bespreken met de ramenbouwer.
Wat gebeurt er als zij die gewenste sluitingen niet meer kunnen leveren en ons andere sluitingen willen geven? Hebben wij dan recht op een korting? Kunnen wij eisen dat ze de schetsen naar ons gedacht maken, ook al kost hen dat wat meer tijd?
Wij hebben geen zin om een andere leverancier te zoeken, maar als het conflict te erg wordt, kunnen wij het contract annuleren? En omgekeerd, als zij er geen zin meer in hebben of zeggen dat ze het niet kunnen ... en ZIJ annuleren het contract, zijn ze ons dan een schadevergoeding verschuldigd omdat we dan nog rap rap een andere ramenbouwer moeten zoeken?
Groeten,
Lenny