Allen, hopelijk kan ik hier terecht voor een erfeniskwestie van een vriendin die nogal moeilijk ligt:
De vrouw in kwestie heeft een relatie gehad met een man gedurende 21 jaar doch de man heeft zijn adres nooit officieel bij haar gezet, niettegenstaande hij wel in haar woning verbleef gedurende die tijd. De rekeningen waren gescheiden op één rekening na, voor de gezamelijke kosten. Er is echter nooit iets op papier gezet.
De man is vorig jaar overleden en er bleek geen testament achtergelaten te zijn waarop de vriendin en de familie van de man wat in onmin geraakten. Blijkbaar zou de familie recht hebben op de volledige nalatenschap van de man.
Inmiddels heeft de familie nog geen enkele stap gezet naar de vriendin van de overledene toe, om een afspraak te maken over de verdeling van de erfenis. Er staat toch een aanzienlijk deel van de nalatenschap in de woonst van de vriendin doch dit blijft daar staan omdat de familie niets laat horen in verband met het ophalen hiervan.
Kan de vriendin in kwestie iets doen om de verdeling te bespoedigen (ik dacht mss een aangetekend schrijven) en eventueel zelf al beginnen met de opkuis van spullen die in de weg zouden staan? Er zijn namelijk voertuigen die op privé-terrein staan doch niet meer gebruikt werden sinds het overlijden. Zij zou graag weten of zij een voertuig hiervan zou kunnen overnemen doch we weten nu niet of dit na enige tijd zou komen vervallen, indien de familie het nalaat hier iets in te doen. Ik veronderstel ook dat zij niet zomaar voorwerpen mag verkopen...
Ik sta ook steeds open voor informatie-avonden of andere plaaten waar ik mijn licht eens kan opsteken.
Als ik nog informatie dien te voorzien, gelieve het te laten weten, dan zal ik hiervoor zorgen.