Mijn schoonmoeder liet 2 jaar geleden een parking aanleggen bij haar thuis, ze was er niet tevreden over en wilde niet betalen. De aannemer heeft doodleuk een factuur op onze naam opgemaakt en naar ons adres verstuurd. Wij hebben de fout begaan met die niet binnen de 14 dagen te betwisten (man is zelfstandig). Ik heb die aannemer opgebeld en hij gaf toe dat hij de factuur naar ons had gestuurd omdat zij niet wou betalen en hij hoopte om het bij ons te vinden
Ik vroeg hem vriendelijk om een creditnota op te maken wat hij beloofde van te doen.
Een tijd later stond de gerechtsdeurwaarder hier aan de deur met een gerechtsbrief, het werd dus een rechtszaak
Mijn schoonmoeder beloofde van mee te gaan naar een advokaat en alles te betalen, dat eerste heeft ze gedaan maar toen we de zaak verloren wou ze niet betalen. Onze advokaat heeft haar uiteindelijk toch zover gekregen om de kosten op zich te nemen omdat wij er in principe van in het begin niets mee te maken hadden. Ze heeft een verklaring zelf geschreven waarin staat dat zij de bedragen die door haar zoon verschuldigd zijn ingevolge het vonnis ten laste neemt. Ze vraagt tevens in die verklaring om die af te betalen, dit werd goedgekeurd door de tegenpartij. Het ereloon van de advokaat was ook voor haar rekening en beloofde ze ook af te betalen. Wij hadden al een voorschot van 300 euro betaald en dit wou ze niet terug betalen.
Deze morgen kregen we een brief in de bus met de laatste afrekening: ze moet nog 200 euro aan de advokaat en 172,34 euro aan de tegenpartij. Ze betaald dus niet meer en nu zouden wij dit moeten betalen.
Ik heb gemaild naar onze advokaat en blijkbaar telt die geschreven en getekende verklaring niet.
Klopt dit wel? Ik vraag mij af waarom de advokaat haar dan zo'n verklaring heeft laten schrijven?