#1 , 31 dec 2012 17:46
Hallo,
Momenteel ben ik 34 weken zwanger.
Ik had met mijn ex een huis gekocht begin 2012 en in april zijn we gestopt met de pil.
In juni bleek ik al zwanger te zijn, in juli ontdekte ik dat hij al 5maand met een ander meisje bezig was en eiste hij abortus.
Ik heb dit geweigerd. We hebben nog 2x geprobeerd om er samen uit te geraken, maar eind augustus is hij voorgoed vertrokken.
Hij wou er niet van weten, wou geen papa worden, wou zijn vrijheid terug, geen verantwoordelijkheid,... en is bij een vriend gaan wonen.
Mijn wereld stortte in, ben terug bij mijn ouders gaan wonen, waar ik nu nog zit.
Een maand geleden begon hij opeens weer contact op te nemen, wou hij mee naar de gynaecoloog en stuurde hij een mail met zijn visie over de regeling van de baby: Hij wil bij de bevalling zijn, wilt elke week een paar uur op bezoek komen en vanaf de kleine 4 maand is wilt hij hem 1 weekend om de 2 bij hem hebben.
Ik wil dit absoluut niet, want hij wou ons niet meer en heeft ons 5maanden aan ons lot over gelaten. Nu de bevalling dichterbij komt staat hij daar opeens.
Ik heb een advocaat onder de arm genomen. Ik wil wel dat hij zijn zoontje kent, en andersom ook, maar ik word alleenstaande moeder en daar heeft hij voor gezorgd, want hij heeft ons laten zitten. In mijn voorstel via de advocaat staat dat hij elke oneven zaterdag bezoekrecht heeft van 14.00-17.00. De eerste drie levensmaanden sowieso waar ik bij ben, daarna krijgt hij het kind tussen die uren mee.
Ik vind dat hij al blij mag zijn dat hij zijn kind mag zien, terwijl hij hem niet wou, en vind dat hij zich eerst moet bewijzen.
Hij is nu blijkbaar ook met een advocaat bezig, want hij wilt absoluut de kleine om het weekend bij hem.
Nu is mijn vraag, denken jullie dat hij daarin zal slagen? Ik ben daar zo bang om, ik heb de laatste maanden alles gedaan om voor mijn kind te vechten, heb al veel moeten doorstaan met mijn zwangerschap, hij heeft nooit achter iets gevraagd, en nu opeens wilt hij dan het kind nog van mij afpakken ook..