Welke man hier heeft nog zo'n dingen meegemaakt? En hoe is het verder verlopen
Ik. en het procesverloop is zwak uitgedrukt schandelijk te noemen.
Het probleem bij leugens op de rechtbank ligt nog veel dieper. Hoe meer er met leugens gegoocheld wordt, hoe meer de rechter (voor de tijd dat er een bilocatiewet was) tot besluit komt dat partijen niet goed kunnen communiceren.
Oubollige rechters menen dat dit klemcriterium voldoende is om van bilocatie af te zien.
Jef Vermassen had dat mechanisme in een krant eens heel mooi verwoord. Eigenlijk verlies je (baby/peuter/kleuter case) op voorhand een zaak als die techniek toegepast wordt.
Inmiddels heeft men in Turnhout (en dus ook op het Hof omdat die toch volgen) een flinke bocht in de juiste richting gemaakt.
Wa ik jammer vind, zelfs bij de goorste leugens --> ooit meegemaakt ter zitting dat men toegaf (na einduitspraak via de strafrechtbank) dat de incest beschuldiging vals was dat men toch besloot het contactherstel langzaam op te bouwen!! Je verliest dus altijd als vader. Die straffeloosheid inzake "liegen" is soms echt om mee te huilen, daar moet men, ja moet men iets aan doen maar die burgerlijke en de strafrechterlijke kamers willen mekaar daar niet verstaan.
Het probleem blijft en ik vat samen. "Nergens heb ik weet dat er meer gelogen wordt als in een (jeugd)rechtbank als het gaat om de strijd van de zorg van de kinderen."
Je kan je burgerlijke partijstellen, maar die onderzoeksrechter reken daar maar niet op. Bij mijn weten is die nog nooit ingegaan op een onderzoeksdaad die ik vroeg, toch is dit een van de weinige dingen die je m.i. daartegen kan doen. Nochthans zou "liegen" door een advocaat m.i. ernstig moeten bestraft worden. Het systeem van klacht over een advocaat is inmiddels ook veranderd en allicht efficienter geworden.
RR