voorbeelden:
* Wat als je vb. 1% van een onroerend goed gekregen hebt vb. in een erfenist: Dit kan je toch moeilijk (misschien wel ) het recht geven om het geheel te laten verkopen, puur uit frustratie voor de anderen die niet willen verkopen.
* In sommige situaties ben ik van oordeel dat het belang van het kind er niet mee gediend is dat de gezinswoning "plots" verkocht wordt. M.a.w. de verkoop moet wachten tot het belang van het kind er wel mee gediend is.
voorbeeld: Als men in een relatiecrisis gedreven door emoties alles overboord wil gooien, kost wat kost
Wat mij betreft: Aan die wet mag men wat sleutelen en er enkele condities bij plaatsen zodat het voor ieder duidelijker wordt
Op vraag van één van de erfgenamen/eigenaars zou een notaris/gerechtsdeurwaarder dit ook moeten kunnen doen.
* wat als je het niet eens geraakt over welke notaris en andere modaliteiten
* wat met de kunstig gemaakte brievenbus die je samen met opa gemaakt hebt er al dan niet deel van uitmaakt.
* Wie voor welk deel moet instaan voor de afbraakkosten van de verranda met jaccousi dat illegaal gezet is een jaar voor opa stierf?
* Wat met de wandschilderij van oma die je als enig kleinkind zogezegd gekregen hebt, maar die kamerbreed en op ware groote aan de muur van "je" kamer was gevezen toen je 5 jaar oud was en onnenigheid krijgt of het er al dan niet openbaar samen met het huis verkocht moet worden? Als oplossing het hele huis maar kopen, het schilderij erafhalen en de rest maar verder verkopen?
RR
DE LAATSTE KEER DAT IK GEKEKEN HEB VOND 22% DAT PARTIJDIGE RECHTERS DE GROOTSTE ERGERNIS IS VAN JUSTITIE. HET KWAM NA DE GROOTSTE SLOKKOP: DE GERECHTELIJKE ACHTERSTAND