adres wijziging

verdelo
Topic Starter

adres wijziging

#1 , 14 jan 2013 08:50

Hallo,

Onlangs vernomen wij dat mijn vriend zijn zoon verhuisd is samen met zijn moeder. Het betreft hier een minderjarig kind. Wij weten niet naar waar ze getrokken is.
Ik vroeg mij af of de moeder het ons verplicht is het adres van zijn minderjarige zoon door te geven aan ons.
En wat kunnen wij doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 14 jan 2013 09:01

klacht indien bij de politie: als uw vriend niet weet waar zijn zoon is, wordt er een strafbaar feit gepleegd door de moeder:

- verhinderen omgangsrecht en recht tot opvoeding van de vader tov zijn kind

Als er een vonnis bestaat ivm (verblijfs)co-ouderschap kan je ook nog klacht indienen wegens het niet respecteren van dat vonnis.
Niet mee wachten. Want het is onafgezien de wettelijk strafbare kant van de zaak, menselijk gezien al iets dat je niet doet: je verhuist niet met je geamelijk kind zonder minstens de vader op de hoogte te brengen waar je kind woont.
en gezien het feit dat de moeder dit zo aanpakt, betekent dat ze moedwillig en ten allen prijze het contact wil verhinderen.
trouwens je kan haar toch nniet bereiken.
Meteen naar de politie hiermee.

Turaki

#3 , 14 jan 2013 09:03

Moeder zou dit moeten meedelen.

U kan dit ook altijd opvragen op uw gemeente, zodra u een geldige reden heeft (en als ouder van een minderjarige dus), moet de gemeente dit aan u geven.

Reclame

Terug naar “Andere”