Idd, paswoorden kraken is niet zo moeilijk. Maar 't moet dan al een serieuze crack zijn.
Wat bedoel je met COMPLEX wachtwoord? Elk wachtwoord is te kraken met de gepaste software. Je moet dan gewoon meer tijd hebben.
En of het de moeite is om een een acount van een gewone burger te kraken? Dat betwijfel ik toch.
Als het iemand is van buitenaf, en je blijft problemen ondervinden, één oplossing.
Werk met Outlook (Express), dat is een lokaal email-account. Samen met een Router. Laat ze dan nog maar eens proberen......
Met een complex wachtwoord bedoel ik inderdaad een LANG wachtwoord, dat uit een COMBINATIE van letters, cijfers en eventueel toegelaten speciale tekens bestaat. Hoe langer het duurt om het paswoord te kraken, hoe minder kans er is dat het effectief gebeurt. Maar iemand die het echt wil, zal er natuurlijk in slagen.
Werken met Outlook Express en een router is geen oplossing. De meeste e-mailaanbieders bieden namelijk tegenwoordig ook een website aan waar je kan inloggen voor je mailtjes. Het is wel zo dat een POP-adres zoals Skynet, Scarlet, Telenet e.d. toch iets beter is omdat je bij problemen terecht kan bij die Provider om eventuele inbreuken te traceren.
Er wordt meer op e-mailaccounts ingebroken dan je denkt. Zoals ik zei, het is iemand uit mijn dichte omgeving ook overkomen in het kader van een vechtscheiding. Er werden constant mails verwijderd en mails uit naam van het slachtoffer verstuurd. En degene die het deed was echt geen zo'n grote computercrack ... hij had gewoon het juiste programmaatje gevonden.
Ik herhaal mijn eerste raad: klop eerst aan bij de betrokken Providers (zowel de uwe als die van de verdachte). Dien eventueel ook klacht in bij de politie.
Ik hoop dat juridische experten eventueel kunnen aanvullen wat er moet gebeuren als bovenstaande zaken niet voldoende zijn.
Lenny