HULp nodig de politie wil niet de familieleden binnenlaten

Alain_vdb
Topic Starter

HULp nodig de politie wil niet de familieleden binnenlaten

#1 , 31 dec 2012 00:53

Beste allen,

Mijn neef is gisterenavond zwaar gewond geweest na een ruzie met aantal mensen in gent. de flikken willen niemand toelaten zelfs zijn moeder mag hem niet zien. Dit is bijzonder straf hij is in kritieke toestand er wordt geen informatie doorgegeven. zijn vrouw is zwanger en vandaag stond ze de hele dag te wenen omdat men wou niks zeggen wat er met haar man gebeurde. f, waarom in g-d's naam wordt er niemand binnengelaten? kan er iets daartegen gedaan worden? bij wie moeten wij terecht? de advocaten zijn meestal niet beschikbaar
Laatst gewijzigd door Alain_vdb op 31 dec 2012 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2012 13:24

Los van uw wel heel denigrerend taalgebruik.

Politie beslist dit niet .... vermoedelijk is dit een beslissing van het parket en of de onderzoeksrechter.

En gezien u geen betrokken partij bent zal men zeker ook tegen u niets zeggen.

Mogelijk kan zijn echtgenote* eens contact opnemen met de politie en vragen om een gesprek met de dienst slachtofferhulp.
*indien het echter zijn vriendin is zal ze wel een band dienen te bewijzen.

PS misschien uw vraag eens een klein beetje aanpassen?

Alain_vdb
Topic Starter

#3 , 31 dec 2012 13:56

Los van uw wel heel denigrerend taalgebruik.

Politie beslist dit niet .... vermoedelijk is dit een beslissing van het parket en of de onderzoeksrechter.

En gezien u geen betrokken partij bent zal men zeker ook tegen u niets zeggen.

Mogelijk kan zijn echtgenote* eens contact opnemen met de politie en vragen om een gesprek met de dienst slachtofferhulp.
*indien het echter zijn vriendin is zal ze wel een band dienen te bewijzen.

PS misschien uw vraag eens een klein beetje aanpassen?
Stel u voor dat uw zoon, dochter of moeder (hoop van niet) zoiets tegenkomt dat ze geen info over u krijgen? zal jij dit normaal vinden? enig ding dat wij willen weten is in welke toestand dat hij is. In brussel wonen er zo'n 40-50 tal criminelen die hun eigen bendes hebben de parket en politie weten dat, ze weten zelfs waar dat ze wonen, maar toch doen ze niets?

Reclame

Franciscus

#4 , 31 dec 2012 13:58

Wat wil u dan nog weten? Wie wat gedaan heeft.... en wie schuldig is?
Wel dat zal op dit ogenblik onder geheim van het onderzoek vallen.

De rest van uw mededeling doet niets ter zake.

freelance

#5 , 31 dec 2012 14:09

Zoals Franciscus stelt :
Is uw neef betrokken geweest in een vechtpartij , waarbij hij vermoedelijk in verdenking gesteld is , en de zaak dus overgenomen is door een onderzoeksrechter.
Het is NIET de politie die dit beslist , wel de onderzoeksrechter . politie mag geen informatie geven van de onderzoeksrechter .
De onderzoeksrechter zal dit verder behandelen zodra neef in staat is verklaringen af te leggen .
U mag er dus van uit gaan dat neef voorlopig niet in staat is verklaringen af te leggen , maar het ziekenhuis doet al het nodige om zijn leven te redden.
Het is te begrijpen dat u daar emotioneel tegen in opstand komt ; maar zo is de procedure bij strafbare feiten .
Wat er in Brussel gebeurt heeft hier nu niets mee te maken .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Gebruiker21

#6 , 03 jan 2013 14:51

In brussel wonen er zo'n 40-50 tal criminelen
Was het maar waar... Ik vrees dat u hier en daar een nul vergeten bent...

Maar terug on topic. Volgende aanpak al eens geprobeerd:

1. Aan de ziekenkamer van uw neef:
- Dag mijnheer (de agent). Mag ik mijn neef bezoeken, AUB?
- Sorry, maar dit zal niet gaan, er mag niemand bij.
- Ah, OK. En waarom niet? Ik ben toch zijn neef?
- Sorry, ik weet dit ook niet exact. Ik kreeg enkel de opdracht niemand toe te laten.
- OK, tot wie kan ik me wenden voor meer informatie over mijn neef?
- (Politie verwijst u door naar... laat ons zeggen zijn commisaris).
2. U belt naar de commisaris:
- Dag mijnheer de commisaris. Mijn neef ligt in het ziekenhuis, maar ik mag er niet bij. Wat moet ik doen om meer informatie te krijgen?
- U zal zich tot de onderzoeksrechter moeten wenden, vrees ik.
3. U belt naar de onderzoeksrechter:

... enz...

Uiteindelijk zal u wel info over zijn toestand krijgen, of op zijn minst een uitleg waarom u er niet bij mag en wat er aan de hand is (zonder veel details, waarschijnlijk, maar toch meer info dan dat u nu hebt).

Dit zal veel meer opbrengen dan uw frustratie hier te ventileren, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#7 , 03 jan 2013 15:26

Aan een persoon die niet kan geïdentificeerd worden of het niet is zal nooit info gegeven worden.
En dat kan idd evenzo aan wel gekende familie zijn zolang het belang van het onderzoek dit vereist.
En het is steeds de behandelende magistraat die hierover zal beslissen welke en wie info mag vrijgeven aan wie en wanneer.

Gebruiker21

#8 , 04 jan 2013 12:05

Aan een persoon die niet kan geïdentificeerd worden of het niet is zal nooit info gegeven worden.
In dat geval heeft de topic starter wel al meer info: Hem wordt niets gezegd omdat hij niet kan geïdentificeerd worden. Dan weet de topic starter al wat hem te doen staat: zorgen dat hij WEL kan geïdentificeerd worden.

Afin, het komt er op neer dat de topic starter meer zal weten dan nu, als hij gewoon de "te volgen paden" volgt. Ook al is de enige info dat hij geen info krijgt (als je begrijpt wat ik bedoel ;). )
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#9 , 04 jan 2013 12:26

2. U belt naar de commisaris:
3. U belt naar de onderzoeksrechter:

8_)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”