ex-vriend geeft auto niet terug

honey
Topic Starter

ex-vriend geeft auto niet terug

#1 , 28 dec 2012 21:09

factuur van de auto staat op naam van ex en van mezelf,beide dus. Nu weigert hij auto terug te geven,wat kan ik doen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2012 23:34

factuur staat op naam van ex en mijzelf.
Voertuig is dus zowel van hem als van u.
En wie heeft betaald , met welk geld, van welke rekening?

wanton

#3 , 29 dec 2012 17:29

De vraag is eerder : wat is de relatie van honey en de ex? Getrouwd , samenwonend?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

honey
Topic Starter

#4 , 31 dec 2012 13:13

we zijn nooit getrouwd geweest. we hebben enkel 10 jaar samengewoond. Betaald van gezamelijke rekening en die is ondertussen afbetaald. Inschrijving en verzekering staat op naam van ex maar factuur op beide namen. Dus zijn we beide eigenaar. Maar nu we uit elkaar zijn ,weigert hij de auto aan mij. Ik ben mede-eigenaar dus het kan toch niet dat hij dat zomaar kan doen?

Franciscus

#5 , 31 dec 2012 13:16

En waarom niet hij is ook eigenaar.
Bij betwisting dient u zich naar de bevoegde rechtbank te wenden.

honey
Topic Starter

#6 , 31 dec 2012 15:28

waarom niet? omdat ik ook eigenaar ben tiens!!! we hebben elk een sleutel van de wagen,dus als ik hem ga halen en ook niet terug geef,dan kan dat zomaar.....???

Mariette

#7 , 31 dec 2012 16:21

Zou het niet eenvoudiger zijn als een van beide partijen de auto voor de helft van de waarde inkoopt? Want waarom zou hij die aan U moeten "terug"geven als hijzelf mede-eigenaar is? Bent U dan bereid om hem de helft te betalen?

kolleke

#8 , 01 jan 2013 12:24

Zou jij de auto teruggeven moest jij hem hebben? Neen want dan zou je zeggen: "hij is ook van mij"

Het enige verschil is dat het nu je ex is die dat tegen jou zegt.

Franciscus

#9 , 01 jan 2013 15:52

Gezien beide eigenaar hebt u beide DEZELFDE rechten dus zal een rechter de zaak moeten oplossen indien jullie zelf niet tot een vergelijk komen.
U kan eventueel een bemiddelaar inschakelen.
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Andere”