Meer dan een jaar geleden kocht mijn zoon een voertuig van een privé verkoper op het internet.De wagen was voorzien van de nodige documenten, maar had een vervallen keuringskaart.
Mijn zoon liet het voertuig in orde brengen en liet het voertuig keuren.Daar bleek dat er geknoeid was met het chassisnummer.Het plaatje met chassisnummer bleek van eenzelfde type voertuig te zijn, dat al uit roulatie was genomen.Politie werd erbij gehaald en voertuig werd aangeslagen.(staat reeds ruim een jaar op de parking van de garagist).
Mijn zoon legde de nodige verklaringen af ivm. de identiteit van de verkopers van het voertuig.
Hij heeft ook gevraagd om steeds van het verloop van de procedure in kennis te worden gesteld,dit gebeurt ook.
Vandaag echter krijgt hij de melding van de procureur dat de zaak geseponeerd werd.Er wordt gemeld dat mijn zoon inzage of copie kan aanvragen van het dossier.
Mijn vraag is, hoe moet dit verder. Kan mijn zoon vrijgave van het voertuig vragen, zodat hij er opnieuw kan over beschikken om het bij de invoerder voor België opnieuw officieel te laten registreren?