aangifte werken na pensioen

Raphaelh
Topic Starter

aangifte werken na pensioen

#1 , 10 dec 2012 14:30

Beste,

Ik geniet een weduwenpensioen, ben 59. Soms help ik gratis mijn zus op de markt. Moet ik van deze bezigheid vooraf aangifte doen bij de pensioensdienst? Het is werkelijk gratis.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nelly

#2 , 10 dec 2012 14:55

Ik geniet ook een overlevingspensioen (weduwepensioen bestaat niet meer) en werk tijdens de weekends bij. Alles is aangegeven en ik denk dat dit nog altijd de beste manier is om in regel te zijn met alles. Ik betaal heel veel belastingen bij op deze bijverdienste en kan niet genieten van eender welk voordeel maar dat is de wet. Overlevingspensien is niet cumuleerbaar met RVA of ziekte uitkering. Ik werk elk weekend en als ik ziek ben dan kan ik niet naar het ziekenfonds voor compensatie, als ik afgedankt word kan ik niet naar de RVA voor bijleg. Maar ik geniet van mijn werk. Ik denk dat je het bij eventuele belastingsinspektie niet hard kunt maken dat je gratis werkt.

goeike

#3 , 01 apr 2013 12:41

Ik lees in bijlage 4 van pensioendienst.
Verplichtingen van de gepensioneerde . Verwittig de RVP schriftelijk bij verandering zoals ,U oefent een beroepsactiviteit uit of er doet zich een wijziging voor.
Voor mij is dit duidelijk

Reclame

Terug naar “Pensioenen”