huurprijs + vaste kosten aanpassen

KarenC
Topic Starter

huurprijs + vaste kosten aanpassen

#1 , 27 nov 2012 19:23

Ik verhuur een appartement. Toen ik het verhuurde waren de vaste kosten 25€.
In het huurcontract staat dat de huurprijs 500€ is. Toen dacht ik 475€ huur + 25€ kosten, maar ik heb het niet apart laten opnemen in het huurcontract. Daarin ben ik dom geweest (1e keer verhuren zonder immo, zelf gedaan dus dan weet je niet alles). Dus de huurder betaalt 500€ aan mij en ik stort de vaste kosten.
Nu is door een verandering in syndicus, de vaste kosten gestegen tot 41€.
Maar nu is mijn vraag of er nog een verandering in het contract kan komen zodat eigenlijk de huurder toch de 41€ vaste kosten betaald? en op welke manier kan ik dit doen?

alvast bedankt voor het antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cisco

#2 , 28 nov 2012 11:18

Als er nergens iets vermeld wordt van vaste kosten weet ik niet of er nog iets kan aan toegevoegd worden, tenzij de huurder zelf akkoord is natuurlijk. Anders kan de huurprijs nog altijd geïndexeerd worden moest dat nog niet gebeurd zijn, dat compenseert de extra kosten toch ook enigszins?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2012 12:35

Is er een jaarlijkse afrekening voorzien in de huurovereenkomst?
Indien ja, is er toch geen probleem. Dan moet je gewoon wat langer wachten op uw centen.
Was die 25 € gezien als een voorschot hierop?

Reclame

Terug naar “Huren”