Opzeggen (geen registratie) - waarborg - plaatsbeschrijving

Lecanardbizarre
Topic Starter

Re: Opzeggen (geen registratie) - waarborg - plaatsbeschrijv

#16 , 21 nov 2012 18:33

Ik ben net eigenaar geworden van de bovengenoemde woning... dus is de tijd gekomen om het huurcontract inderdaad te gaan opzeggen!

Een bijzonderheid is dat de verhuurder in het buitenland woont en zich dan ook heeft laten vertegenwoordigen door een verwante (staat ook als dusdanig vermeld in de huurovereenkomst enz). Ik neem aan dat ik het AS dan ook aan deze persoon moet richten?

Wat denken jullie van het onderstaande model? Is de verwijzing naar de niet-registratie en de bepaling daarrond in de huurovereenkomst expliciet genoeg?
Aangetekend en per gewone post

Bijlage: modelaanvraag tot vrijgave van de huurwaarborg

Plaats, XX/XX/2012

(huurder) Voornaam Naam
Straat
Postcode Woonplaats

(vertegenwoordiger) Voornaam Naam (vertegenwoordiger van verhuurder X)
Straat
Postcode Woonplaats

Geachte X,

Betreft: de huurovereenkomst van XX/XX/XXXX van het appartement, gelegen in de X (etage X) in XX, die bepaalt dat u de verhuurder vertegenwoordigt.

Overeenkomstig artikel 3 paragraaf 5 van de woninghuurwet, rekening houdend met artikel 2 van de bovengenoemde huurkomst en bij gebrek aan registratie van deze huurovereenkomst, zeg ik deze huurovereenkomst op met ingang van XX/XX/XXXX en met een opzeggingstermijn X kalenderdagen, die eindigt op XX/XX/XXXX.

Tegen het einde van de opzeggingstermijn overhandig ik u de sleutels en vraag ik uw schriftelijke akkoord voor de deblokkering van de huurwaarborg op de rekening X bij financiële instelling X. De modelaanvraag daartoe is toegevoegd als bijlage bij het huidige schrijven.

Hoogachtend,

(huurder) Naam Voornaam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 21 nov 2012 19:36

AS richten aan verwant mag, als hij als gelastigde in het contract staat (zoals in dit geval).

Ook paragraaf opnemen waarin u vraagt om een afspraak te maken voor de uitgaande PB, eventueel al enkele momenten zo kort mogelijk voor uw vertrek voorstellen.
Voor overhandiging van de sleutels zou ik voorstellen dit te doen vlak na de uitgaande PB, en dit zo opnemen in uw brief. In elk geval de uitgaande PB niet laten doorgaan na overhandiging van de sleutels.

Voor de rest lijkt mij dit in orde.

freelance

#18 , 21 nov 2012 21:23

Ik weet niet wat u van plan bent met de periode van opzeg ( XX/XX/), maar ....
Het bewuste artikel 3 paragraaf 5 handelt wel over de normale opzegtermijnen voor geregistreerde 3-6-9 contracten , waarbij u zich moet houden aan een opzegtermijn van 3 maand .
( dacht niet dat dit de bedoeling was ? ) .
Art. 2 gaat over de staat van het gehuurde goed . ( dat mag er bij staan , maar niet noodzakelijk ) .
Het feit van niet registratie wordt bepaald door : Art. 73 van de Programmawet ( I) van 27 december 2006 .
Benieuwd waar deze "modelaanvraag" nu weer vandaan komt . U kunt het al beter zelf schrijven dan te vertrouwen op "modelaanvragen " .....
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Lecanardbizarre
Topic Starter

#19 , 22 nov 2012 00:10

Zeer pertinente punten, bedankt heren (of dames uiteraard). De bedoeling is inderdaad om de opzeggingstermijn korter dan 3 maanden te maken, dus de verwijzing naar art 3 paragraaf 5 zou hier zeer misplaatst zijn...

Is dit beter? (ik laat het eerste deel even weg aangezien daar geen discussie over bestaat)
Betreft: de huurovereenkomst van X van het appartement, gelegen in de X, die bepaalt dat u de verhuurder vertegenwoordigt.

Bij gebrek aan registratie van bovengenoemde huurovereenkomst en overeenkomstig artikel 73 van de Programmawet (I) van 27 december 2006, eveneens hernomen in paragraaf 2 van bovengenoemde huurovereenkomst, zeg ik deze huurovereenkomst op met ingang van X en met een opzeggingstermijn van X kalenderdagen, die eindigt op X.

Tegen het einde van de opzeggingstermijn sta ik tot uw beschikking voor het opmaken van de uitgaande plaatsbeschrijving. Volgend op deze uitgaande plaatsbeschrijving overhandig ik u de sleutels en vraag ik uw schriftelijke akkoord voor de deblokkering van de huurwaarborg op de rekening X bij financiële instelling X. De modelaanvraag daartoe is toegevoegd als bijlage bij het huidige schrijven.

freelance

#20 , 22 nov 2012 00:55

Héhé... we moeten hier toch alles in de gaten houden , of u was vertrokken voor 3 extra maand ( en alle voorgaande berichten verloren moeite ) :lol:
Model ziet er al véél beter uit .Laat ze nu maar zoeken naar dat Art. 73 .... :?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Huren”