Waar en hoe moet ik een strafklacht neerleggen ?

SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waar en hoe moet ik een strafklacht neerleggen ?

#1 , 21 aug 2007 22:46

Ik wens een strafklacht neer te leggen tegen een BVBA.
Deze BVBA vervalste een factuur , ttz antidateerde en plaatste op de factuur 31/12/2005 , i.p.v. 13/03/2006. Als bewijs heb ik de omslag met postzegel en poststempel en datum van overschrijving van bedrag op rekening van de BVBA.

Is dit voldoende als bewijs? Wat is de strafmaat voor de BVBA?

Bij voorbaat dank voor elke advies/inlichting.
SPL
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2007 21:04

Op 15/09/2007 legde ik hiervoor klacht neer op het politiekantoor.
Er werd een PV opgemaakt welke de motivatie van de klacht duidelijk maakt.
Nu wachten op wat de PDK hierover denkt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#3 , 23 jan 2008 14:48

Geachte,

U od uw advocaat dienen inderdaad strafklacht neer te leggen bij de procureur des Konings.

Deze zal de zaak bekijken en eventueel voor de Correctionele rechtbank brengen, ofwel de zaak seponeren.

mvg,

Pieter Verherstraeten

Reclame

HOLA

#4 , 09 nov 2008 21:08

ga naar een deurwaarder en dagvaard BVBA correctioneel binnen de 3 WEKEN RESULTAAT

ZeddLeppelin

#5 , 11 nov 2008 14:16

Ofwel naar het Parket gaan, zoals gesteld zullen deze beslissen of er al dan niet vervolgd/geseponeerd zal worden.
Deze optie is graties

Bij sepot, kan U nog steeds uzelf Burgerlijke Partij stellen. "Nadeel" hier is dat U hiervoor meestal een borg moet betalen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”