Beste,
Ik ben in 2003 op mijn 54ste verplicht op "Vervroegde Opruststelling" moeten gaan door "TRANSFORM 2003" bij ELECTRABEL. Daar ik ondanks mijn inspanningen door sollicitaties in de sector van "Electrabel" steeds door een jonger iemand met een nieuw statuut opzij werd geschoven en geen werk meer kreeg van de afdelingshoofden heb ik uiteindelijk getekend om eruit te stappen (iedereen vanaf 52 was geviseerd) dit mits een opzegvergoeding berekend volgens de "FORMULE CLAEYS". Dit voor een periode van 23 maanden, daarna kon ik dus gaan stempelen.
Ik ben wel verplicht om op mijn 60ste met pensioen te gaan, dit begrijp ik niet al te goed want ik heb er niet om gevraagd te stoppen met werken maar werd dus echt verplicht (dreigementen met C4). Ik ben inmiddels 58 jaar en zal binnenkort de nodige stappen moeten ondernemen om mijn pensioen aan te vragen... In april 2009 zal ik dus met pensioen moeten. Is het ook zo dat mijn pensioen berekend wordt op mijn laatste bruto wedde en tellen die 23 maanden uitbetaling en de jaren dat ik moet stempelen ook mee... Kan ik dan niet tot mijn 65ste blijven stempelen dan heb ik toch meer jaren en ook meer pensioen, volgens mijn berekeningen zou ik momenteel zoiets van een 1419.58 euro brut en 1198.42 net ontvangen, indien ik tot 65 zou kunnen stempelen zou ik dan meer pensioen trekken? Het is allemaal zo complex wat betreft die berekeningen, kan er iemand mij wat meer duidelijke uitleg geven voor mijn specifiek geval? Dank u...
Groetjes,
Marthe14