ik denk niet dat dat mag zonder toestemming van de eigenaar, daarbij nog ben ik verplicht een reservesleutel achter te laten by de eigenaar en dan heeft het helemaal geen nut om een ander slot te steken want zij woont (meestal, denk ik) daarby.direct ander slot steken zou ik zeggen.
ik heb wel een aparte brievenbus, zij hebben de reservesleutel (in geval van verlies)U hebt geen aparte brievenbus?
U hebt een huurcontract voor een appartement als hoofdbewoning.
Eerder hier al besproken.
Huisvredebreuk is een strafbaar feit.
De verhuurder misbruikt de sleutel om binnen te komen.
Op dat ogenblik wordt dat een valse sleutel en een strafbaar gebruik.
Het is evenzo een inbreuk op je privacy en nog geen kleintje ook.
Uw webcam die opstaat is geen probleem ook al zou u haar gefilmd hebben
U mag zonder meer een ander slot steken. Als dat een cilinderslot is kan u dat mits wat uitleg misschien zelf..ofwel een slotenmaker die een veiligheidscilinder steekt.
U hoeft GEEN sleutel aan uw verhuurder te geven ook al zou dat in het contract staan.
"" Art. 15. De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaats hebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.""
Dus iedereen die ZONDER uw toestemming binnengaat begaat een inbreuk op de grondwet en kan vervolgd worden als dat op een wijze is die bij wet bepaald is.
Wat voor soort contract hebt u?
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elfri.be/huisvredebreuk-woonstschennis" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.angelfire.com/sc2/stalking/huisvrede.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat is een baardsleutelslot?Met beelden onmiddellijk aangifte gaan doen wegens huisvredebreuk met gebruik van valse sleutel (ik denk niet dat dit op te lossen is door een goed gesprek, dus meteen grote middelen), en ook een ander slot steken. Voor baardsleutelsloten bestaan er ook oplossingen waarbij je iets in het slot zelf steekt als je weg bent.
Betreffende het aangesproken worden, koop een dictafoon (of gebruik de opnamefunctie op uw GSM), en neem stiekem elk gesprek op. Ga daarna, na elk gesprek waarbij u zich geïntimideerd voelt, met het gesprek op een USB-stick en een uitgetypte versie, klacht indienen wegens belaging (stalking) (politie zal misschien niet meteen willen, maar sta hierop, en eis desnoods een officier te spreken, maar vertrek niet zonder dat er een PV is opgemaakt en u hiervan het nummer heeft).
9 jaar met mogelijkheid tot opzegging na 3 en 6 jaar-Als Franciscus vraagt "wat voor soort contract hebt u " , dan bedoelt hij : Van bepaalde duur ( 1-2-3 jaar ? ) of onbepaalde duur ( dit staat in uw contract beschreven).
Ik heb de huisbaas al aangesproken over het feit dat zijn vrouw me aansprak, deze gesprekken heb ik opgeschreven (en dus niet opgenomen) met de datum bij en ze hem laten lezen. Hij heeft toen zijn vrouw gezegd dat zij niet meer tegen mij mocht praten, dus heeft het een maand geduurd voor ze mij nog een keer aansprak. dit was dus van korte duur. Hij was NIET op de hoogte dat zij tegen mij sprak en ik ben er zeker van dat hij ook NIET weet dat zij hier kwam.- Heb je huisbaas al eens aangesproken ? Mischien weet die van niets ( niet vaak aanwezig schrijft u ) . U hoeft niet het hele verhaal te doen , alleen zeggen dat u met zekerheid weet dat er ingebroken wordt bij u , en of hij u daarbij zou kunnen helpen ( gewoon een smoesje verzinnen ) .Spreek in eerste instantie NIET over zijn vrouw .
Franciscus schrijft " in principe " . Daarmee bedoeld hij " mensen moedwillig filmen , zonder dat zij er weet van hebben , of toelating gegeven hebben ".mag dit ook niet als er bvb een bordje met 'camerabewaking' staat?In principe mag men zonder toestemming geen filmpje maken van derden.