#11 , 31 okt 2012 14:42
Nee Freelance het is een ingewikkeld verhaal ook...
Maar ik zal proberen het een en ander toe te lichten....
Het bewuste betonvloertje lag voor 10% op onze grond en de rest op de buurman zijn grond. Ons perceel was vroeger 1, en daar hebben ze 2 jaar terug een splitsing op gedaan, om zo 2 gronden te krijgen. Wijzelf hebben bij aankoop van de woning, toegestemd om het oude schuurtje dus zelf te slopen. Dus vandaar dat wij ook bereidwillig zijn hetgeen te betalen, mits dat natuurlijk wel even aan ons verteld wordt wat dan de onkosten zullen zijn, en wij daar een akkoord voor kunnen geven. Wijzelf hadden al bevriende grondwerkers gevraagt, wat hun kosten zouden zijn, en de hoogste kwam uit op 500 euro.
Plus vind ik dan ook, dat dit bedrijf , aan ons wel even mag laten weten, wat deze meneer dan gedaan heeft voor ons, en wat dan zijn kosten zouden zijn.....en ben ik van mening dat het aan onze buurman is, om even langs te komen met de rekening, aangezien hij de opdrachtgever is. Dan was alles allang betaald en opgelost.
Idd. dit is dezelfde buurman waar ook het geschil met de poort om was. Maar dit is al opgelost door de landmeter.
Wijzelf zijn er die bewuste dag niet bij geweest, toen we thuis kwamen, was alles al er uit, de werkmannen weg, en het gat ook gedicht.....
Het enige wat de buurman op voorhand gedaan heeft, is mijn man opgebeld, met de mededeling dat er die dag voor hem gewerkt zou gaan worden, en dat zijn bevriende grondwerker het vloertje er wel effe mee uit zou halen ook, of da goed was?
en vervolgens stuurt zijn grondwerker dus de factuur naar ons, met dus ook de werkzaamheden voor de buurman ( zoals, snoeiafval opruimen, coniferen eruit halen, grond vlakken etc)
Het verzakken van de grond op onze uitrit is pas later gebeurd bij het uitgraven van de buurman zijn kelder.Totaal niet erg als iemand het even had gevraagt aan ons, dan hadden wij kunnen zeggen dat het helaas niet mogelijk was, want het was toevallig 1 week eerder aangetrild bij ons en vlak gezet. Anders was het geen enkel probleem geweest.
We missen de communicatie met de buren eigenlijk.....en dat is heel erg jammer.