Bijna 15 jaar werkzaam in familiebedrijf als werknemer ( nv van moeder,
broer werkt ook mee als werknemer ).
Moeder wil stoppen. Wij (broer & ik ) zouden een nieuwe firma oprichten en zaak verderzetten.
Na veel discussies & veranderingen besluit de moeder onmiddellijk te willen stoppen en krijg ik mijn ontslagbrief met opzegtermijn 9 maanden
vanaf 1 september.
Na 2 dagen echter blijkt mijn broer alleen de zaak over te nemen.
Van mij wordt verwacht dat ik de 9 maanden gebruik om alles mooi af te handelen voor de firma van mijn moeder en alles mooi voorbereid voor de zaak van mijn broer. Ik ben daar niet mee akkoord
en wil een ontslag met wederzijdse instemming, maar dat wordt geweigerd. Er volgen pesterijtjes met als hoogtepunt : het 'stelen' van mijn sleutels ( 1 van de zaak, 1 van de privéwoning van ouders waar mijn bureau ( = werkterrein)). Ik kan onmogelijk nog gaan werken en ben 1 week ziek. Na die week meld ik telefonisch dat ik nog ziek ben maar dat ik de zaak niet wil rekken en dat ik dus niet meer kom werken.
Nu op 14/09/07 ontvang ik een aangetekende brief met de melding dat ik zonder enige reden afwezig ben op het werk sinds 08/09 en als ik tegen 18/09 geen geldige reden heb dat ik éénzijdig de arbeidsovereenkomst heb verbroken.
WAT NU? Wat kan zij doen? Wat kan ik doen? Wat zijn de gevolgen voor mij? Alles ligt gevoelig (familie/professioneel). Bovendien opteert mijn moeder nu, na 15j. werken al was het voor mijzelf,voor de prof. harde aanpak en mij behandelt als een gewone werknemer.
1 ding is duidelijk : ik kan en wil er niet meer werken. Ik ben niet bij een vakbond.
GRAAG dringend een nuttige reactie.
Ik heb al hier en daar geïnformeerd.