duur espresso toestel produceerd enkel een koffie

mieke27
Topic Starter

duur espresso toestel produceerd enkel een koffie

#1 , 13 sep 2007 19:33

ik heb op 1sept. een espresso apparaat gekocht een X1 francisfrancis volledig in crome, 740€ - is voor mij een hele smak geld , maar na veel proberen geeft het mij enkel een koffie zoals met een koffie zet apparaat, maar geen espresso met een creme laag zoals het hoort te zijn,
het is echt bedroevend.
( =toestel zonder servings pakkings )
terug naar de winkel geweest die nu een demo toestel gaan laten overkomen uit hun winkel te Antwerpen - en nadat ze een dagje oefenen zullen ze mij opbellen !!
ik heb er met mijn toestel naartoe gegaan - maar de mevrouw probeerde wel , maar lukte niet - ze had dan ook geen ervaring volgens haar en zou daarom dagje proberen met een demo toestel - wat als hen demo toestel ook niet het gewenste resultaat opleverd - het enige dat ze dan nog kunnen zeggen is - dat je het resultaat niet kan vergelijken met een toestel dat in een horeca zaak wordt gebruikt - kan ik mijn geld terug vragen als je er geen espresso mee kan maken ?

mieke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 15 sep 2007 12:24

“Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :1° het in overeenstemming is met de door de verkoper gegeven beschrijving ervan en de eigenschappen bezit van de goederen die de verkoper aan de consument als monster of als model heeft getoond...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Een espressoapparaat waarmee u geen espresso kan maken is kennelijk NIET in overeenstemming met de overeenkomst.

“Art.1649quinquies.§ 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3...”(B.W.).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

mieke27
Topic Starter

#3 , 17 sep 2007 18:46

nadat ik aan de zaakvoerder bekend maakte dat het toestel ( 740€) mijn inziens niet een espresso maakte zoals het hoorde - heeft hij een demo toestel over laten komen uit zijn winkel te antwerpen -
http://www.lavapimp.co.za/wp-images/francis.jpg = dit toestel

http://www.espressoshops.be/espressotoe ... _thuis.htm

en volgens hem heel de dag geoefend - ook toen ik erbij stond heeft hij 15 keer geprobeerd waarvan volgens hem 3 tassen waren gelukt - het is een kwestie van oefenen ... volgens hem - een espresso is het belangrijk de creme laag en die is verre van voldoende -
ik heb speciaal geprobeerd met mijn koffie zet apparaat ( 25€) - zelfde koffie en proef géén enkel smaakverschil.
ik vroeg hem of hij het terug wilde nemen - hij verwachte de vraag - dit kon niet -
ik heb mijn oud apparaat ( nieuwprijs 150€ )-ander systeem terug in bruik genomen
nespresso capsules geeft wel een perfecte espresso
http://www.nespresso.com/precom/n_art_be_nl.html

ik zou graag mijn geld terug krijgen - een vermindering van de prijs ben ik ook niets mee - want ik ga het niet gebruiken - ik drink enkel espresso's -
een raadsman voor dit bedrag raadplegen is ook niet haalbaar -
ik ben wel niet assertief genoeg om ff van mijn voeten te maken -
kwil altijd maar beleefd blijven :(
ik heb gedacht om de zaakvoerder voor te stellen om het toestel terug te nemen voor 100€ minder dat ik het heb betaald ?
of doe ik daar verkeerd aan :?:
bovendien is de kans dan nog klein dat hij het dan terug gaat nemen

Reclame

dieke

#4 , 17 sep 2007 21:09

Wij hebben ook een Francis-apparaat, vergelijkbaar met hetgene wat u hier toont op de foto. Mijn ervaring is dat die koffie altijd slechts een klein laagje schuim heeft (Illy koffiepads). Ik heb het nooit anders geweten eigenlijk, met Illy koffie. Klopt dat Nespresso capsules meer schuim leveren, heb ik ook al wel eens bij vrienden gedronken. Ik denk dus eigenlijk dat het de aard van het beestje is. Tenzij u echt bedoelt dat er helemaal geen schuimend laagje te zien is, dan klopt er iets niet met uw toestel.

citroentje

#5 , 18 sep 2007 00:01

Wat een geluk ik had er ook bijna een gekocht maar vond het veel geld,heb dan maar een krups gekocht had drie zo tegen een van 700€,en heb wel een schuimlaag niet zo als in een cafetaria maar voor mij is het goed.
Weer een les voor iedereen het duurste is daarvoor niet het beste

mieke27
Topic Starter

#6 , 18 sep 2007 12:51

Dieke bij mijn apparaat kan je geen koffiepads gebruiken- de creme laag is nog minder dan met koffiepads -
mijn apparaat leverd 1-3 de creme van de hieronder afgebeelde foto's
en dan kan men niet spreken over een espresso
http://www.popelectronics.nl/images/T/2001.jpg

en citroentje het duurste is in dit geval idd verre van beter

ik zal mijn toestel op e-bay :( zetten en terug overstappen op nespresso
einde espresso story

mieke

dieke

#7 , 18 sep 2007 13:37

Hey dames

Misschien moeten we maar eens de definitie van 'espresso' opzoeken. Naar mijn mening staat daar geen schuimlaag om 'u' tegen te zeggen bovenop. Dan noem ik het een cappucino. Ik ben dus wel tevreden over mijn Francis, sorry hoor :wink:

In ieder geval is het dus mijn (niet-juristen) mening dat Francis exact levert wat het beweert af te leveren: een apparaat dat espresso's kan maken.

Groetjes!

Terug naar “Andere”