Er is ook een probleem met de gehuwde belastingplichtigen die uitgave hebben ingevuld voor belastingvermindering tegen inbraak- en brandbeveiliging. De verdeling van deze belastingvermindering onder de man en de vrouw werd aangevochten en ligt momenteel voor bij het Grondwettelijk Hof. Al deze aangiften zijn bijgevolg geblokkeerd in afwachting van een uitspraak van het Hof.
Is er ondertussen meer duidelijkheid hierover? Dit punt is kort in de pers verschenen na de uitspraak van het Grondwettelijk Hof. Maar of de fiscale administratie ondertussen een aanpassing van de wet uitgevoerd heeft, is mij onduidelijk.
Wij zitten jammergenoeg bij de 'gelukkigen' die deze aftrekpost gebruikt hebben

Wij ook...
Het straffe is dat het probleem heel gemakkelijk op te lossen is (toch op de werkvloer). Door gewoon de ingevulde bedragen te verplaatsen naar de plaats waar huurders van een huis deze kosten kunnen invullen, kan er een automatische berekening gebeuren door tax on web.
Een collega van mij had een bediende van Leuven aan de lijn, die dit zo opgelost heeft. En toen hij vroeg of dit niet contradictorisch was tov de rest van de belastingsaangifte (bv. hypothecaire lening) zei die dat dat allemaal geen probleem was... Hij wist daarna direct te zeggen hoeveel mijn collega terugkreeg.
Dit was eind oktober, maar ondertussen heeft hij nog altijd zijn aanslagbiljet niet gekregen klaarblijkelijk omdat dit in Brussel beslist wordt van wie aanslagbiljet opgestuurd wordt en van wie (nog) niet....