Alimentatie

fannyy
Topic Starter

Alimentatie

#1 , 21 okt 2012 06:19

Ik heb een zoon van 14 met mijn eerste vrouw waarvoor ik elke maand netjes alimentatie betaal . Met mijn ex-vriendin heb ik 2 kinderen ,maar heb geen vonnis waarin staat dat ik alimentatie moet betalen . Mijn jongste zoon mocht ik (onder dwang van mijn advocaat) pas erkennen toen hij al 7 jaar was . Van mijn andere zoon ben ik niet zeker dat hij wel van mij is aangezien ze mij al bedroog vanaf dag 1 . Ik ben nu 3,5 jaar samen met mijn huidige vrouw ,waarvan bijna 1 jaar getrouwd . Mijn ex-vriendin eist nu zogezegde achterstal van alimentatie en 300 euro per kind . Volgens mijn advocate is de kans heel groot dat ze dit ook effectief zal krijgen. Ik verdien 1600 euro per maand ,zij ongeveer 1200 euro . Ook staan de kinderen bij haar ten laste en krijgt ze het kindergeld en alle belastingvoordelen . Haar vriend woont bij haar in ,maar zijn adres staat er niet en is ze dus zogezegd alleenstaande . Ik heb de kinderen al bijna een jaar niet meer gezien doordat zij ze weigert mee te geven .En dan nog maar gezwegen over de onophoudelijke pesterijen puur uit jaloezie. Worden de inkomsten van mijn vrouw meegerekend bij de bepaling van de alimentatie ? En het bedrag dat ik betaal voor mijn oudste zoon ? Verder heb ik ook nog 2 stiefzonen van 13 en 11 die bij ons wonen . Wordt hier ook rekening mee gehouden ? Als ik alles bij mekaar optel hou ik juist geteld 50 euro per maand over om te leven . Mijn loon min de helft van al onze rekeningen en dan nog de 600 euro alimentatie die ze eist .
Ik begin stilletjesaan depressief te worden en ben echt radeloos !!!!

Johan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 21 okt 2012 10:44

U bent niet verantwoordelijk voor uw stiefzonen: daar is het hun biologische vader die voor alimentatie moet zorgen.

Net zomin is het inkomen van de al of niet officieel gedomicileerde nieuwe partner bij uw ex vrienden van enig belang.

lucgescheiden

#3 , 23 okt 2012 17:23

Het is niet aan uw advocaat om u tot ook maar ets te dwingen. Hij mag u hoop en al adviseren.

Het is in uw eigen belang dat u uw huidige financiële toestand kan bewijzen.
Wettelijk kunnen alimentatiegelden slechts reiken tot een derde van uw inkomen.

Uw advocaat weet dat, maar weet tevens dat het fiscaal beter is om met een alimentatie in te stemmen,
dan ook nog eens bijzondere kosten te krijgen toegerekend; waarmede dat derde deel kan worden overschreden!

Je bent mede verantwoordelijk voor de kinderen die je samen op deze wereld zet.
Aan een alimentatie kan je dus pas ontsnappen, wanneer je een gelijke verblijfsregeling kan waarmaken, ook al
zou dit geen verschil mogen uitmaken op het einde van de rit.

De betaalde alimentatie gelden kunnen in gebracht worden op de belastingsbrief, en worden aldus nooit in volledigheid betaald.

Ga gezamelijk aankloppen bij uw belastingscontroleur voor een berekening; immers
jouw kinderen te samen met je stiefzonen, zouden het kindergeld van je nieuwe gezin kunnen doen verhogen; mochten zij op adres worden gezet.

Je ex-vriendin zou dan een alimentatie kunnen betalen en deze inbrengen op haar belastingsbrief.
M.a.w. een beetje vindingrijkheid zou jullie mogelijk ook een deel jaloezie doen wegwerken.

Je verantwoordelijkheden afwimpellen via depressie en radeloosheid zal je geen resultaat opleveren.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”