wat hangt er mij boven het hoofd?niet kunnen gaan stemmen

skabalie
Topic Starter

wat hangt er mij boven het hoofd?niet kunnen gaan stemmen

#1 , 14 okt 2012 22:08

geachten,
ik heb gisteren (zaterdag) een verkoudheid opgelopen.omdat ik in bewindvoering ben,en maar 20€/week aan leefgeld krijg,kon ik de dokter van wacht niet bellen,omdat ik zijn honorarium niet ging kunnen betalen.
ik hoopte vandaag (zondag) beter te zijn,maar niks was minder waar,en natuurlijk,er was verkiezingsplicht.
ik ben dus niet kunnen gaan stemmen,en vanwege dat ik een huisarts van dienst niet kon betalen,heb ik geen bewijs dat ik vandaag en gisteren ziek was.ik zal wel morgen naar mijn huisdokter gaan,waar ik een betalingsregeling heb,maar die kan niet iets schrijven van iets die in het verleden gebeurt is,en niet heeft kunnen vaststellen.
nu heb ik de vraag,welke boete er mij boven het hoofd hangt,en welke argumenten dat ik eventueel kan gebruiken,om een boetevermindering of boeteschrapping te kunnen verkrijgen.
zal er rekening mee worden gehouden,dat ik in bewindvoering ben,met zo weinig leefgeld (kan ik bewijzen).of zullen ze toch argumenteren,dat ik de huisarts van dienst zou moeten hebben gebeld,ondanks dat ik zijn honorarium niet direct zou kunnen betalen?helaas heb ik nogal slechte ervaringen hier in de streek,en wilden huisartsen van dienst die niet langskwamen,omdat er geen geld ter beschikking was.wordt hier meestal gevraagd als je die belt.
wie kan er mij raad /adviezen geven?
bij voorbaat dank.
sorry,als mijn tekst mogelijks onbegrijpbaar is,maar typen met een verkoudheid met koorts is niet altijd even gemakkelijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
patjebrussel

#2 , 15 okt 2012 01:55

Zéér waarschijnlijk (en bijna zeker) niets. Heb van de week halvelings iets gehoord op Radio1 dat men niemand gaat vervolgen, maar daar moet je niet meteen op verder gaan.
In het slechtste geval van 27 tot 55 euro. ('t brengt niet op dus).
En ook hier : http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=20131" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat ons iets weten mocht je toch den bak invliegen voor enkele jaren :mrgreen:

mapleleiah

#3 , 17 okt 2012 22:34

Men vervolgt zelden of nooit mensen die niet gaan stemmen.

Men is wel vrij streng op mensen die niet gaan zitten als ze daarvoor opgeroepen zijn.

Ik denk dus niet dat er iets zal gebeuren. Mocht er toch iets gebeuren, dan kunt u alsnog de getuigenis van uw huisarts vragen en de uitleg doen i.v.m. uw financiële toestand en het niet kunnen betalen van de dokter.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”