En waarom zou U dat tijdens de testrit/bezichtiging niet kunnen? Daarvoor gaat U toch de wagen testen/bekijken?Tja tijdens een testrit kan je toch onmogelijk gaan testen of alle vermelde optie's er effectief op staan?
Dus ik had eerst de handleiding van buiten moeten leren (die niet in de auto aanwezig was en waar er enkel een franstalige versie van is) en om bv de carkit uit te testen vlug in de winkel stoppen en een gsm kopen met bluetooth functie kopen om gewoon even te kijken of de verkoper gelijk heeft dat dit er wel degelijk op aanwezig is en werktEn waarom zou U dat tijdens de testrit/bezichtiging niet kunnen? Daarvoor gaat U toch de wagen testen/bekijken?Tja tijdens een testrit kan je toch onmogelijk gaan testen of alle vermelde optie's er effectief op staan?
Voor zaken die zichtbaar en te controleren zijn wordt U verondersteld akkoord te zijn met datgene wat U gezien hebt.
"In de staat waarin het goed zich bevindt" dekt dit. Je koopt de wagen waar je in hebt rondgereden. Dat de man jou vanalles wijs maakt is niet proper, maar indien deze clausule in de verkoopsovereenkomst staat, is hij juridisch ingedekt en stopt hier het verhaal.De verkoper mag dus dingen aanbieden die hij niet heeft en hierop dus winst maken Ik als leek kan dit onmogelijk weten hoe en waar alles staat en werkt. Hier is het toch de verantwoordelijkheid van de verkoper om na te kijken of alles klopt?
Nja leuk dat dit soort praktijken allemaal mag in belgie. Het contract dat ik getekend heb is een contract voor nieuwe wagens normaal gezien. Dus ik zie hier niet onmiddelijk iets staan zoals "In de staat waarin het goed zich bevindt""In de staat waarin het goed zich bevindt" dekt dit. Je koopt de wagen waar je in hebt rondgereden. Dat de man jou vanalles wijs maakt is niet proper, maar indien deze clausule in de verkoopsovereenkomst staat, is hij juridisch ingedekt en stopt hier het verhaal.De verkoper mag dus dingen aanbieden die hij niet heeft en hierop dus winst maken Ik als leek kan dit onmogelijk weten hoe en waar alles staat en werkt. Hier is het toch de verantwoordelijkheid van de verkoper om na te kijken of alles klopt?
Waterkansje, maar hebt u het document "keuring voor verkoop" ook meegekregen? Elke tweedehandswagen moet eerst langs de keuring gaan voor hij verkocht mag worden. U koopt ook geen nieuwe wagen, zou ook vermeld moeten worden. Dacht ook dat bij tweedehandswagens de kilometerstand moest vermeld worden op het verkoopsdocumentje...Het contract dat ik getekend heb is een contract voor nieuwe wagens normaal gezien.